توسعه کشاورزی و معادن استان کرمان با کمک فناوری هسته ای

نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان کرمان در دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، گفت: بخش قابل توجهی از اشتغال استان کرمان را کشاورزی و بخشی را هم معادن به خود اختصاص می‌ دهد و سازمان انرژی اتمی در هر دو، حرفی برای گفتن دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی شامگاه پنجشنبه ۷ مهرماه در دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور گفت: امیدواریم تاثیر مثبت اقدامات صورت گرفته را به زودی شاهد باشیم.

وی افزود: در استان کرمان یک نکته مثبت و یک نکته منفی وجود دارد؛ نکته مثبت این است که بخش قابل توجهی از اشتغال استان را کشاورزی و بخشی را هم معادن به خود اختصاص می‌ دهد و سازمان انرژی اتمی در هر دو، حرفی برای گفتن دارد.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: نکته منفی این است که در بخش کشاورزی بهره وری ما بالا نیست، به طور مثال: میزان برداشت پسته از یک هکتار زمین در استان کرمان چه میزان تفاوت با بقیه دنیا دارد؟ بنابراین افزایش و ماندگاری محصول دو بحث مهم است؛ زیرا خداوند هر چیزی را که خلق کرده راه‌ های افزایش و ماندگاری محصول را در آن گذاشته است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی، با تاکید بر اینکه هر محصولی را می‌ توان با علم ماندگار کرد، خطاب به رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در این سفر می‌ توانید دو خدمت بزرگ کنید که هم محصولات کشاورزی افزایش یابد و هم حفظ شود؛ زیرا در هر دو؛ بخش قابل توجهی از درآمد کشاورز از بین می رود.

وی بیان کرد: سازمان انرژی اتمی پهنه‌ های معدنی متعددی در استان کرمان دارد، که باید برای آن فکری شود و باید بخش خصوصی وار شده و با نظارت سازمان انرژی اتمی، کار و بخشی از مسئله اشتغال را حل کند.

امام جمعه کرمان، بیان کرد: جمهوری اسلامی، راه‌ هایی برای مقابله با دشمنی‌ هایی که علیه او اتفاق می‌ افتد، در پیش دارد و مناسب‌ ترین و بهترین راه، این است که بازدارندگی را جدی بگیرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، اظهار کرد: بازدارندگی وقتی درست اتفاق بیفتد، سایه جنگ هم از بین می‌ رود و این بازدارندگی را باید در ابعاد مختلف پیگیری کنیم که یکی جنگ، اقتصاد، پیشرفت در حوزه‌ های مختلف، هسته‌ ای و ... است.

وی بر سرمایه گذاری جدید تاکید و بیان کرد: سازمان انرژی اتمی مجموعه حساس و محل خدمت برای نظام اسلامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha