۲۳هزار پرستار در انتظار استخدام

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ایران، از تعداد ۲۳ هزار پرستار خبر داد که پشت خط استخدام مانده‌اند.

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت،امین کوهساریان در برنامه صبح وگفتگو از پیگیری استخدام پرستاران خبر داد که به صورت پیش نویس نامه‌ای در دفتر ریاست جمهوری تهیه شده ولی پرستاران هنوز منتظر پیگیری این امور هستند.

وی از کمبود نیروی انسانی پرستاری سخن گفت و افزود: مقدمات از سوی وزارت بهداشت صورت گرفته و دفتر ریاست جمهوری همکاری داشته و امیدواریم تا روز پرستار نتایج خوبی حاصل شود.

کوهساریان کار را نیازمند موافقت سازمان امور اداری و استخدامی دانست و گفت: عملا آن چه مد نظر پرستاران بود اتفاق نیفتاد با وجود این که کمبود شدید نیروی پرستاری وجود دارد.

وی با بیان این که پست‌های سازمانی هم در سطح وزارتخانه وجود دارد ولی باز هم پرستاران استخدام نمی‌شوند.

کوهساریان معتقد است عدم استخدام پرستاران، ظلم به مردم است چون کیفیت ارائه خدمات کاهش می‌یابد و اصلا برای سلامت بیماران خوب نیست.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ایران از عدد بالای درخواست‌ها برای جذب نیرو خبر داد و گفت: صحبت ۲۳ هزار نفر است ولی منتظریم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

کوهساریان در عین حال نیاز به پرستار در بیمارستان‌های شهر تهران را بسیار زیاد تخمین زد و افزود: در دنیا به ازای هر تخت نیازمند ضریب ۳ پرستار هستند ولی در کشورمان ۱,۸ می‌باشد که میانگین در کل کشور حدود یک می‌باشد.

وی ابراز تاسف کرد که با وجود افزایش شمار مراکز درمانی و تخت‌های بیمارستانی، نیاز به پرستار هر لحظه بیشتر می‌شود ولی نیروی استخدام شده برای به کارگیری وجود ندارد و حتی اگر استخدام با تیراژ بالا صورت گیرد، جایگزین این کمبود نیست.

کوهساریان یادآوری کرد تا زمانی که استاندارد سازی نیروی انسانی صورت نگیرد، پرستاران مجبور به اضافه کار اجباری هستند و فاصله زیادی برای پر کردن خلأ و نیروی انسانی داریم.

در ادامه میرجلیل میرمحمدی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان این که قانون بهره وری بعد از ۱۲ سال معطلی، مصوب شد و در حال اجرایی شدن است، افزود: کمبود نیروی انسانی در حوزه پرستاری حرفی متین است و بارها در این باره مطالبه شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته نزدیک به ۲۰ هزار مجوز استخدامی در نظر گرفته شد و امسال هم جلساتی برگزار کردیم تا آقایان مجاب به اعطای مجوز بیشتر برای جذب پرستاران شوند.

میرمحمدی گفت: کمبود نیروی انسانیِ پرستاری وجود دارد ولی داوطلب هم در این زمینه هست و مجلس نیز بارها مطالبه کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد استخدام پرستاران طی دو سه ماه آتی صورت گیرد و هرچه زودتر اعلام مجوز نیز صادر شود و مجلس نیز مجددا موضوع را در کمیسیون طرح خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha