مقاوم سازی خانه های روستایی کرمان؛ بالاتر از متوسط کشوری است

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه برای مقام‌ سازی واحدهای روستایی اقدامات خوبی در استان انجام شده، گفت: سطح مقاوم‌ سازی واحدهای روستایی در این استان از متوسط کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی اکبر سلطانی نژاد، گفت: واحدهای بازسازی و نوسازی شده در جریان سیلاب‌ و زلزله‌ در استان کرمان طی سال‌ های اخیر سبب افزایش سطح مقاوم سازی واحدهای روستایی این استان شده است.

وی افزود: در هشت ماه اخیر با پیشنهاد به هیات دولت درخواست شد؛ که وام مقاوم سازی واحدهای روستایی به ۲۰۰ میلیون تومان قرض الحسنه در پنج سال تغییر کند و بعد از ورود رئیس جمهور به این موضوع تضمین نامه صادر و بانک مرکزی هم اقدام به این کار کرده است، که اینک موضوع از بانک مرکزی تا تخصیص به استان‌ ها در حال پیگیری است و بزودی این میزان عملیاتی می‌ شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان اظهار امیدواری کرد: با افزایش سقف این تسهیلات وضعیت مقاوم سازی روستاها نیز شکل و شمایل بهتری به خود گیرد و ایمنی ساختمان های روستایی با ضریب افزایش مناسب تری همراه باشد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان نیز با اشاره به اینکه تسهیلات پرداختی بهسازی و مقاوم‌ سازی به روستاییان همچنان ۱۰۰ میلیون تومان است، گفت: هنوز مصوبه پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ابلاغ نشده است.

مهدی محمدی، افزود: در فرآیند افزایش نیافتن پرداخت وام بهسازی و مقاوم‌ سازی واحدهای مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان توپ در زمین سازمان برنامه و بودجه است، که باید در این راستا تضمین‌ نامه‌ ای به بانک مرکزی بدهد.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات انجام شده از سوی این بنیاد سطح بهسازی و مقاوم‌ سازی واحدهای روستایی در این استان به بالای ۶۰ درصد رسیده است، ادامه داد: برای مقاوم‌ سازی واحدهای مسکن روستایی در سال جاری هنوز مصوبه جدیدی به بنیاد مسکن ابلاغ نشده و هم‌ اینک مجموعه واحدهای در حال نوسازی و مقاوم‌سازی همان واحدهای تعیین شده در سال گذشته هستند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه سال گذشته سهمیه مقاوم‌ سازی و بهسازی در سطح روستاهای استان کرمان ۱۲ هزار واحد پیش‌ بینی شده بود، اظهار داشت: از این ۱۲ هزار واحد تاکنون مقاوم‌ سازی هفت هزار واحد در روستاهای استان تامین اعتبار و عملیاتی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha