تجهیز و توسعه مراکز آتش نشانی کرمان

شهردار کرمان، گفت: با توجه به اینکه شهرداری کرمان نیروهای توانمندی در حوزه آتش‌نشانی دارد، مراکز این سازمان در آینده‌ ای نزدیک بیش از پیش تجهیز خواهند

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سعید شعرباف، در حاشیه میثاق آتش‌ نشانان با شهدا در گلزار شهدای کرمان، ضمن تبریک روز آتش‌ نشانی و ایمنی به آتش‌ نشانان، با بیان اینکه نیروهای آتش‌ نشانی کرمان شجاعانه در عملیات‌ های امداد و نجات و اطفای حریق حضور دارند و از نزدیک شاهد رشادت‌ های آنان بودم، گفت: کار در آتش‌ نشانی با هیچ بخشی از شهرداری قابل مقایسه نیست.

وی افزود: هر چند در بخشی چون تنظیف معابر نیز کارگران شهرداری دچار حادثه می‌ شوند، اما کار در آتش‌ نشانی به نوعی به استقبال خطر رفتن است که نمونه آن، حادثه آتش‌ سوزی مجتمع صالح‌ المهدی و آتش‌ سوزی انبار لوازم خانگی در خیابان آیت‌ الله صدوقی بود.

شهردار کرمان؛ ضمن تشکر و قدردانی از نیروهای آتش‌ نشانی شهر کرمان، تصریح کرد: بسیاری از حوادثی که آتش‌ نشانان برای انجام عملیات اعزام می‌ شوند، به‌ دلیل نداشتن کشته و مجروح، چندان دیده نمی‌ شود، که دلیل آن حضور به‌ موقع نیروها و رفتار شجاعانه آن‌ ها برای نجات شهروندان است.

شعرباف، همچنین به حاضربودن نیروهای آتش‌ نشانی در اغتشاشات اخیر اشاره و اظهار کرد: این نیروها تمام وقت در حال آماده‌ باش و همراه با یگان ویژه، در خط مقدم، مشغول انجام وظیفه بودند تا آتش‌سوزی‌ ها، به جان و مال مردم ضرری وارد نکند.

وی همچنین از حضور همه‌ جانبه نیروهای تنظیف در اغتشاشات اخیر خبر داد و گفت: معاونت خدمات‌ شهری شهرداری در این روزها به‌ خوبی عمل کرده است.

شهردار کرمان؛ با تاکید بر اینکه شهرداری کرمان نیروهای آتش‌ نشانی زبده و توانمندی دارد، که برای مدیریت شهری یک امتیاز ویژه است، خاطرنشان کرد: هرچند در حوزه زیر ساخت در آتش‌ نشانی کمبودهایی وجود دارد، اما با تلاش مدیر عامل سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان اقداماتی انجام و برای خرید تجهیزات مورد نیاز تامین مالی محقق شده است.

شعرباف، بیان کرد: امیدورایم با کمک استانداری کرمان بتوانیم در بازه کمتر از دوسال به لحاظ تجهیزات آتش‌ نشانی به حد مطلوب برسیم.

وی خاطر نشان کرد: همچنین برای خرید خودروهای فوماتیک، پیگیری‌ های زیادی از طریق وزارت کشور انجام و قول مساعد داده شد که این خودروها در اختیار شهرداری کرمان قرار گیرد.

شهردار کرمان، توسعه مراکز آتش‌ نشانی جامع را نیز از برنامه‌ های در نظر گرفته‌ شده دانست و گفت: به‌ زودی کلنگ ساخت این مرکز در غرب شهر کرمان به زمین زده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha