کد خبر: 188024
۱۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۱
مستند شهید فخری‌زاده ساخته می‌شود

مدیر مرکز مستند و تلویزیونی سوره از ساخت مستند شهید فخری زاده خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت، مدیر مرکز مستند و تلویزیونی سوره با اعلام این خبر که اولین مستند درام این مرکز به شهید فخری زاده اختصاص می‌یابد گفت: بنا داریم مستندی بسازیم که چرا شهید فخری زاده در صدر فهرست ترور دشمنان قرار گرفته است.

همزمان با پایان پخش مجموعه مستند همسایه‌های خوب از شبکه دو سیما، نشست تجلیل از قهرمانان واقعی و گمنام این مجموعه امروز در سالن کنفرانس سازمان سینمایی سوره برگزار شد.

مهدی بخشی‌مقدم، کارگردان، مهدی شامحمدی، تهیه کننده و امیر مهریزدان، مدیر مرکز مستند و تلویزیونی سوره از جمله حاضران در این نشست بودند.

مدیر مرکز مستند و تلویزیونی سوره با اشاره به فعالیت‌های مرکز سوره به تولید دو مستند درام اشاره کرد و گفت: قهرمان یکی از این مستندها مربوط به حوزه دستاورد و پیشرفت است. قهرمان دیگر مستند هم راجع به شهیدفخری زاده است که یک شخصیت علمی بود و توسط دشمنان ترور شد. مستنند قهرمان های معمولی هم درباره افرادی است که کارآفرینی روستایی دارند. بنا داریم دست از ترسیم قهرمان ها برنداریم و امیدواریم به لحاظ محتوا و ساخت مستندهای مان درجه یک باشد.

مهریزدان افزود: یکی از اتفاقاتی که ما در عرصه قهرمان هایمان در آن کوتاهی کردیم ترسیم درست قهرمان است. شهید فخری زاده ۱۲ سال در فهرست ترور بود و مدرن ترین شیوه ترور قرن برای ایشان استفاده شده است. مخاطب باید بفهمد این انسان چه ارزشی داشته که این قدر برای ترورش برنامه ریزی صورت گرفته است. بنا داریم مستندی بسازیم که چرا شهید فخری زاده در صدر فهرست ترور دشمنان قرار گرفته است. اولین داکیو درام مرکز مستند را به این موضوع اختصاص داده ایم.

نسبت به تصویری کردن داشته های خودمان نتوانستیم اقدام کنیم

مدیر مرکز مستند و تلویزیونی سوره با بیان این که کار خوب راهش را پیدا می‌کند گفت: تماشای این مستندها برای من جذاب بود و حس خوبی در آنها بود ک مثل گل خوشبو بویش منتشر می‌شد. در این مجموعه آتش نشان و حامی کودکان سندروم دان را شاهد بودیم که بدون این که کسی به آنها ابلاغ کرده باشد با همت خودشان و صدق نیت کاری بزرگ کردند. این گونه اقدامات باعث تکثیر خوبی می‌شود. انچه در کشور در حال وقوع است برای من این معنا را دارد که نسبت به تصویری کردن داشته های خودمان نتوانستیم اقدام کنیم و بیش از آن که ناامید باشیم احساس ناامیدی داریم.

وی با تاکید بر این که در مستند همسایه های خوب فقط نقصان را نشان ندادیم توضیح داد: در مجموعه دنبال این نیستیم بگوییم مشکلی وجود ندارد. خودمان بیش از همه طلبکاریم که چرا کاستی‌هایی هست. در این راستا قهرمان‌هایی را نشان دادیم که مردانه و بدون چشمداشت ایستاده اند و کارشان را انجام می دهند.

مهریزدان افزود: جامعه ما قهرمان ها و شخصیت‌های شریفی دارد که خودجوش راهشان را طی می کنند. نیت کردیم خوبی ها را در هر سطحی نشان بدهیمو معتقدیم کار خوب تکثیر می شود. امیدواریم فصل دوم را هم بسازیم و همین حس و حال خوب را منتقل کنیم.

تهیه کننده مجموعه مستند همسایه‌های خوب نیز در ادامه جلسه با تشکر از کسانی که در تولید مجموعه کمک کردند گفت: سازمان سینمایی سوره حمایت برادرانه ای داشت و در ادامه باعث شد اتفاقات خوبی در بازخوردها بیفتد. ما سعی کردیم با این مستند روی حال ادم‌ها و همسایه ها اطرافیانمان تاثیر مثبت بگذاریم.

نمونه های عینی امید را در سوژه‌ها می بینیم

کارگردان مجموعه نیز ضمن قدردانی از سوژه های همسایه های خوب اظهار داشت: از آنها تشکر می‌کنم که به ما اعتماد کردند و اجازه دادند زندگی شان را جلوی دوربین ببریم. این روزها صحبت از امید سخت است؛ ولی ما نمونه های عینی امید را در وجود تک تک این سوژه ها می بینیم.

مهدی بخشی مقدم با بیان این که می دانیم این آدم‌ها شرایط اجتماعی و اقتصادی سختی را سپری می کنند تاکید کرد: امیدواریم این سوژه ها تکثیر بشوند در جامعه و هر روز از آنها بیشتر بیاموزیم و در فصل دوم بتوانیم سوژه های حال خوب کن را پیدا کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha