افزایش ظرفیت کارت های سوخت شهروندان جنوب و شرق استان کرمان

مدیر عامل شرکت پخش فرآوردهای نفتی منطقه کرمان از افزایش سهمیه کارتهای سوخت شهروندان ساکن جنوب و شرق این استان که بر اساس طرح کُدینگ ایجاد شده است، از ۳۰ لیتر به ۴۰ لیتر در شبانه‌ روز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سید باقر نورالدینی گفت: محدودیت کارت‌های سوخت در جنوب و شرق کرمان که بر اساس طرح کُدینگ ایجاد شده بود از ۳۰ لیتر به ۴۰ لیتر در شبانه‌ روز افزایش یافت.

وی افزود: بر این اساس شهروندان از ۱۳ مهر ماه می توانند در جایگاه های سوخت جنوب و شرق استان کرمان ۱۰ لیتر سوختف بیشتر از قبل در شبانه روز دریافت کنند.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان؛ تصریح کرد: طرح کدینگ کارت های سوخت با هدف ساماندهی عرضه و جلوگیری از قاچاق سوخت در جنوب و شرق کرمان از ۳۱ مرداد ماه امسال اجرایی شده بود ، که براساس آن در شبانه روز تنها ۳۰ لیتر از هر کارت سوخت قابل دریافت بود.

نورالدینی یادآور شد: این طرح مشکلاتی نظیر ایجاد صف در مقابل جایگاه ها و گلایه های مردمی را به دنبال داشت.

فرماندار شهرستان جیرفت نیز گفت: تصمیم گیری برای افزایش سهمیه سوخت در قالب طرح کدینگ بعد از پیگیری ها در جلسات ستاد سوخت شهرستان جیرفت با حضور مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان انجام شد.

احمد بلند نظر افزود: به دلیل ایجاد صف های طولانی در جایگاه ها و گلایه های مردم در مورد کمبود سوخت این میزان سهمیه سوخت افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از اجرای طرح کدینگ بعضی از جایگاه داران از کارت سوختی که به میزان ۱۰ هزار لیتر برای ۲۴ ساعت شارژ می‌ شد، در همان ساعات اولیه نیمه شب تا ساعت ۶ صبح بیش از دو سوم سوخت را به فروش می‌ رساندند و این امر در ساعت باقیمانده روز برای مردم مشکل ایجاد می‌ کرد.

شایان ذکر است؛ در این طرح خودروهایی هم که کارت سوخت ندارند، می توانند در شبانه روز ۴۰ لیتر سوخت دریافت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha