دستیابی صنایع سیمان کرمان به فناوری تولید سیمان چاه های نفت و گاز در کشور

آئین رونمایی از سیمان سبک حفاری چاه نفت و گاز با حضور استاندار کرمان، دکتر مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیر عامل گروه صنایع سیمان کرمان و تعدادی از مدیران و معاونین کارخانجات سیمان استان در محل شرکت صنایع سیمان کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محمد مهدی فداکار؛ در این آئین از خدمات همه کارکنان گروه صنایع سیمان صمیمانه تشکر کرد و گفت: یک طرح ممکن است سالها بگذرد، تا به مرحله اجرا درآید و کارکنان صنایع سیمان کرمان با تکیه بر ظرفیت ها ، توانمندی ها و منابع داخلی خود توانسته طرح های مهم و متعددی را تا به الان به انجام برساند .

وی در ادامه افزود: شرکت سیمان کرمان، قدمت تاریخی خوبی دارد لذا با بالا رفتن هزینه سیمان و همچنین حمل و نقل آن، باید سعی کنیم به دنبال راهی باشیم که به صادرات ضرر نرسد و ارزش افزوده و درآمد شرکت های تولید کننده را حفظ کنیم.

استاندار کرمان، با اشاره بر اینکه تحریم ها، همه کشورها را تحت فشار قرار داده است، تصریح کرد: خدا را شاکر هستیم که فشار این تحریم ها، کشور ما را از پای نیانداخت و توانستیم بیشتر محصولاتی که از ما دریغ شده بود را تولید کنیم و کشور را به سمت پیشرفت و تولید بیشتر سوق دهیم.

دکتر فداکار با بیان اینکه کشور دارای منابع نفتی زیادی است، اذعان داشت: بحث حفاری چاه های نفت در کشور نسبت به سایر کشورها بیشتر است و تنوع و تحول جدیدی در این حوزه نیاز است، لذا بهتر است بجای بالا بردن میزان تولیدات، به کیفیت تولید توجه کنیم و سعی کنیم که در تولیدات ارزش افزوده و حفظ درآمد شرکتها را مد نظر قرار دهیم.

وجود ۸۷ میلیون تن ظرفیت تولید سیمان و حدود ۷۴ کارخانه سیمان در کشور

مهندس رحمانی مدیر عامل گروه صنایع سیمان کرمان نیز در این آئین گفت: در صنعت سیمان حدود ۸۷ میلیون تن ظرفیت تولید سیمان و حدود ۷۴ کارخانه سیمان داریم که در حال حاضر این کارخانجات با ظرفیت ۷۰ درصد فعالیت دارند.

وی در ادامه گفت: کشور به خودکفایی کمّی رسیده است و به لحاظ کیفی نقاط ضعفی در تولید سیمان های خاص داریم و نگاه مجموعه سیمان کرمان به دلیل پتانسیل هایی که دارد به سمت محصولات با ارزش افزوده بالاتر و همچنین تنوع تولید است.

مدیر عامل گروه صنایع سیمان کرمان؛ با بیان اینکه نگاه موجود در سیمان کرمان نگاه متفاوتی است؛ اظهار داشت: سیمان کرمان با استفاده از ظرفیت ها و فرصتهای به وجود آمده توانست با حمایتهای مجموعه های بالا دستی و پتانسیل خوب به سمت سیمان های خاص برود و اولین تولید کننده سیمان خاکستری و همچنین سیمان سفید در جنوب شرق کشور شود که امروز با کیفیت بالایی در اختیار استان و شهرهای همجوار قرار گرفته است.

مهندس رحمانی، افزود: سیمان کرمان تنها تولید کننده سیمان حفاری چاه نفت در کشور است و سیمان سبک حفاری یک محصول دانش بنیان بوده که برای اولین بار در کشور تولید شده است.

شایان ذکر است؛ در پایان از سیمان سبک حفاری چاه نفت و گاز، تولید صنایع سیمان کرمان رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha