افزایش ۸ درصدی بیماران دیالیزی در زنجان

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان گفت:متأسفانه در سالجاری شاهد افزایش ۸درصدی بیماران نسبت به سال گذشته در این انجمن هستیم که شاهد افزایش بیماری در قشر جوانان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)‌زنجان ، محمدرضا طهماسبی در جلسه مجمع معتمدین انجمن کلیوی زنجان با موضوع گزارش ۶ ماهه اول سال جاری با بیان اینکه انجمن خیریه کلیوی زنجان نیز نزدیک به ۴ دهه از فعالیت خودبه عنوان اولین خیریه حوزه سلامت ظرفیت‌های بسیار خوبی را با کمک های مردمی ایجاد کرده است اظهار کرد : انجمن در در طول مدت فعالیت خود با تمامی این ظرفیت‌ها خدمات مورد نیاز بیماران را به موقع با کمک مردم فراهم و در دسترس بیماران قرار داده است.

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات اجتماعی بیماران دردناک تر از خود بیماری است افزود: در این راستا انجمن کلیوی در بخش حمایتی با کمک خیرین و کمیته بانوان توانسته است تا حدی جوابگوی نیاز های درمانی و معیشتی این بیماران باشد تا بیماران در این موضوع دغدغه کمتری داشته باشند.

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان خاطرنشان کرد : همچنین انجمن کلیوی با فراهم سازی یک ساختمان چهار طبقه به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع تمامی خدمات درمانی آموزشی تحقیقاتی حمایتی و ورزشی را متمرکز کرده است تا در دسترس راحت بیماران قرار بگیرد.

طهماسبی با بیان اینکه انجمن کلیوی علاوه بر بخش درمانی و حمایتی بخش آموزش و پیشگیری را در برنامه ها دارد افزود : در بخش آموزش و پیشگیری و با فعالیت های صورت گرفته در این انجمن از ۲ هزار و ۱۰۰ پرونده تشکیل داده شده یک هزار و ۶۵۰ نفر را با برنامه ریزی، مراقبت و پیوند کلیه از چرخه دیالیز خارج و به فعالیت اجتماعی برگردانده است.

وی با بیان اینکه افزود: در حال حاضر ۴۳۸ بیمار دیالیزی در سطح استان در دو مرکز زنجان و شش مرکز شهرستان این انجمن تحت درمان دیالیز هستند بیان کرد: از این تعداد ۲۳۰ نفر آقا و ۲۰۸ نفر خانم است که بیشتر از ناحیه دیابت بوده اند.

وی با اشاره به اینکه در طی ماه سالجاری ۸۹ نفر بیمار دیالیزی در این انجمن پرونده تشکیل داده اند افزود : متأسفانه نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۸ درصدی بیماران هستیم که شاهد افزایش بیماری در قشر جوانان هستیم .

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل افزایش هزینه های درمانی ،دارویی و پیوند کلیه بیماران واجد شرایط نیازمند برنامه ریزی و تقویت برای گسترش اطلاع رسانی و آموزش و پیشگیری هستیم تا شاهد کاهش بیماران دیالیزی باشیم .

طهماسبی با اشاره به ابراز امیدواری از افرایش پیوند در سال جاری و انجام پیوند ۱۰ مورد طی ۶ ماهه نخست سال اظهار کرد: در با کمک خیرین در خصوص ۱۰ بیمار پیوندی این انجمن تامین اعتبار صورت گرفته شده است و ودر صف انتظار پیوند از جسد قرار دارند .

وی در ادامه با اشاره به درآمدهای حاصل این انجمن طی ۶ ماه سالجاری افزود : در سال جاری ۳۵ میلیارد و۸۰۰ میلیون ریال از ناحیه کلینیک و کمک های مردمی جذب شده است که از محل این درآمد ۴ میلیارد ریال صرف هزینه های آزمایشی و درمان در طی این مدت صورت گرفته است.

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان همچنین با اشاره به آمار توزیع قلک در سطح شهر در طی ۶ ماهه سالجاری گفت: در این مدت ۱۵۰۰ قلک سبز انجمن کلیوی در بین ارگان ها و سطح شهر بین خانواده ها توزیع شده است .

طهماسبی با اشاره به اینکه پس وقفه چندساله بدلیل شیوع کرونا از ابتدای سال جاری شاهد افزایش سفارشات بنر،تاج گل، احسان و نذورات خیرین هستیم افزود: تعداد یک هزار و ۸۰۰ بنر نیز توسط واحد بنر انجمن خیریه کلیوی برای مراسمات مختلف ارسال شده است که درآمد حاصل از این قلک ها و بنر و تاج گل برای تامین هزینه های دارو و درمان بیماران دیالیزی استفاده می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha