تداوم بارش‌ها در استان‌های شمالی کشور

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از بارش باران در استان‌های شمالی کشور خبر داد و گفت: شدت و دامنه بارش‌ها از فردا بیشتر می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی ، در جریان تشریح آخرین وضعیت جوی کشور برای امروز یکشنبه بیست و چهارم مهرماه و روزهای آتی اظهار کرد:‌ از امروز تا ظهر فردا در استان‌های گیلان، غرب مازندران، شمال آذربایجان شرقی و غربی و بخش‌هایی از اردبیل، بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: از بعداز ظهر دوشنبه و همچنین طی روز سه‌شنبه به تدریج گستره بارش‌ها به استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی کشیده می‌شود و دریای خزر هم با توجه به این شرایط مواج و متلاطم خواهد بود.

به گفته رفیعی، با تقویت جریان‌های جوی شمالی، شدت بارش‌ها نیز در استان‌های شمالی بیشتر می‌شود و روز چهارشنبه احتمال بارش‌های خفیف برای این مناطق وجود دارد.

وی ادامه داد: روز دوشنبه وزش باد شدید برای مناطق جنوب شرق و نوار شرقی کشور از جمله شمال سیستان و بلوچستان و منطقه زابل پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روز سه شنبه و چهارشنبه در نیمه شرقی کشور، شمال اصفهان و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز وزش باد شدید خواهد بود، گفت: احتمال خیزش گردوخاک نیز در این مناطق وجود دارد.

رفیعی در بیان شرایط دمایی کشور نیز توضیح داد: تا روز سه‌شنبه دمای هوا در نوار شمالی کشور کاهش می‌یابد و مجددا افزایش دما از روز چهارشنبه تا پایان هفته در این مناطق انتظار می‌رود.

وی آسمان امروز تهران را صاف تا قسمتی ابری همراه با گاهی وزش باد اعلام کرد و گفت: بیشینه دمای تهران ۳۰ درجه بالای صفر و کمینه دما هم طی امروز و فردا ۱۹ درجه بالای صفر خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha