محکومیت حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) و برپایی راهپیمایی در استان کرمان

جمعی از مسئولین و نهادهای استان کرمان، طی بیانیه و پیام های تسلیت جداگانه، حادثه اخیر جنایت تروریستی حرم شاهچراغ(ع) در شیراز و شهادت جمعی از هموطنان را در این حادثه محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ در پی حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) شیراز؛ جمعی از مسئولین، شخصیت ها و نهادهای استان کرمان؛ طی بیانیه و پیام های تسلیت جداگانه, این حادثه را محکوم کردند.

پیام تسلیت امام جمعه کرمان

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان، محمد مهدی فداکار استاندار، آیت الله خاتمی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، مجمع نمایندگان استان کرمان، فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله، فرمانده قرارگاه جنوب شرق ارتش، اقشار مختلف بسیج، بسیج دانشجویی و دانش آموزی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و حزب موتلفه اسلامی از جمله مسئولین و نهادهای محکوم کننده این حادثه تروریستی که منجر به شهادت و مجروحیت جمعی از هموطنانمان شد، بودند.

در ذیل برخی از این پیام های تسلیت را می خوانیم:

پیام تسلیت استاندار کرمان

محمد مهدی فداکار با محکوم کردن حادثه تروریستی شیراز،گفت: اکنون شاهدیم که کشورهای اروپایی در خصوص این واقعه سکوت کرده‌ اند و انگار که گرد مرگ روی آنها در قبال این حادثه دلخراش پاشیده‌ اند.

پستی و رذالت آنها برای ما ایرانی‌ها مانند همیشه شفاف است. اگر این اتفاق در کشور اروپایی رخ داده بود، بلوا به پا می‌کردند اما الان سکوت کرده‌ اند.

این جنایت دل هر انسانی را به درد می‌ آورد. حادثه‌ ای که در وقت نماز رخ داد و زن و کودک به شهادت رسیدند. خون شهدا اثر گذار است و همیشه خون شهیدان سپری برای مشکلات مردم شده است.

پیام تسلیت رئیس کل دادگستری استان کرمان

حجت الاسلام حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان طی پیامی حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ شیراز را محکوم کرد. متن پیام به شرح زیر است:

شمیم شهادت این بار از جوار بارگاه ملکوتی احمد ابن موسی(ع) شاهچراغ، در جان زمان جریان یافت و عده‌ ای زن و مرد، پیر، جوان و کودک در خون خود غلتیدند و شهادت وار به عرش عظیم الهی رجعت نمودند تا خون این بیگناهان، سندی دیگر بر ددمنشی و کوردلی آمران و عاملان چنین جنایاتی و خط پایانی بر اندیشه های ناصواب ِ آن ها باشد.

بدون شک آمران و عاملان این جنایات کورکورانه و خصمانه می دانند که باید در برابر وجدان های بیدار جهان پاسخگوی اقدامات خود باشند و نهادهای ذیربط امنیتی و قضایی کشور اجازه نخواهند داد که این گونه اقدامات بی پاسخ باقی بماند.

اینجانب شهادت مظلومانه تعدادی از زائران و نمازگزاران عاشق آل الله در حرم شاهچراغ را به محضر امام عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، مردم شریف کشورمان و همچنین خانواده های داغدار این حادثه تروریستی تبریک و تسلیت عرض کرده و از خدای متعال برای بازماندگان صبر جزیل و برای مجروحان این حادثه نیز سلامتی و شفای عاجل مسالت می کنم.

پیام تسلیت نماینده مردم راور و کرمان در مجلس شورای اسلامی

محمدرضا پور ابراهیمی، نماینده مردم راور و کرمان در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با محکوم کردن اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ، گفت: این جنایت بزرگ انسان را متاثر می کند و مردم ما باید بهوش باشند، به ویژه اکنون که داعش اجرای این جنایت را پذیرفته است.

هر کسی به هر دلیل اعتراض به حقی دارد باید بیان کند؛ اما بهانه را باید از دشمن گرفت و نباید بستری برای دشمنان فراهم کرد.

آب به آسیاب داعش و دشمن نریزیم و جوانان و نوجوانان باید بدانند که دارد از مطالبات بحق آن ها سوء استفاده می کنند و داعش و دشمن دنبال تجزیه ایران هستند و ما باید میدان را به خوبی ببینیم؛ زیرا دشمن به صغیر و کبیر ما رحم نمی کند.

پیام تسلیت علمای اهل سنت فهرج و ریگان

مولوی عبید الله شهیکی امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج با محکوم کردن حادثه تروریستی حرم شاهچراغ در ۴ آبان ۱۴۰۱ گفت: دشمنان هرچقدر این کارها را بکنند ملت ایران آگاهتر می شود و ایران روز به روز پیشرفت می کند؛ دشمنان مطمئن باشند به هدف شومشان نخواهند رسید و ما باید اتحاد و همدلی خود را بیشتر کنیم.

مولوی دلشاد نارویی امام جمعه اهل سنت شهرستان ریگان نیز، با محکوم کردن حمله تروریستی حرم شاهچراغ به خانواده های شهدای این حادثه تسلیت گفت و داعش را عامل برهم زدن امنیت دانست.

پیام تسلیت اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان

اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان در پی حادثه تروریسی شیراز، بیانیه ای صادر و این حادثه تروریستی را محکوم کرد.

ما جامعه ورزش و جوانان استان کرمان به سران کفر و کشورهای استکباری علی الخصوص به رژیم جعلی اسرائیل غاصب و آمریکای خبیث و دیگر مزدورانش که از طریق رسانه های خودفروخته و خائن سعی در ایجاد ناامنی و برهم ریختن امنیت ملی ایران دارند، اعلام می داریم که به شهادت رساندن هموطنان عزیزمان در حرم مطهر احمد بن موسی در شیراز به دست گروهک های تروریستی تکفیری، نه تنها بر اتحاد مردم این کشور خدشه ای وارد نمی کند؛ بلکه ما را در پیشبرد اهداف الهی و پیروی از منویات امام راحل و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) محکم تر و استوارتر می نماید.

لذا ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی، شهادت هموطنان عزیزمان را به مقام معظم رهبری امام خامنه ای(مدظله العالی)، ملت بزرگ ایران به ویژه مردم ولایتمدار استان فارس، تسلیت عرض می نماییم.

و اعلام می‌ داریم، این حملات تروریستی بخشی از طرح دشمن برای ادامه ناامنی در کشورمان است و ملت ایران با اعتماد به قدرت خداوند متعال همچون دریایی مواج پیش می رود و اینگونه حوادث باعث بیشتر شدن اتحاد آنها در مقابل نظام استکباری خواهد شد.

شایان ذکر است؛ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با محکومیت این جنایت هولناک و هتک حرمت حرم نورانی و اعلام همدردی با خانواده‌های شهداء و مجروحان این اقدام ددمنشانه، از مردم غیور ایران اسلامی دعوت کردبا راه پیمایی پس از اقامه نماز جمعه در سراسر کشور، نفرت و انزجار خود را از توطئه‌ های مزدوران وابسته آمریکا و صهیونیسم به نمایش بگذارند.

این راهپیمایی در کرمان از مصلای امام علی(ع) تا میدان بسیج با حضور اقشار مختلف مردم پس از اقامه نماز جمعه برگزار می شود.

در شهرهای دیگر استان نیز؛ نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه با برگزاری راهپیمایی این حادثه تروریستی را محکوم خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha