محمدی: طرح مقابله با گازگرفتگی در تهران آغاز شد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران از آغاز طرح مقابله با مخاطرات گاز منوکسیدکربن در پایتخت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، قدرت‌الله محمدی در مراسم آغاز طرح سراسری کاهش مخاطرات گاز مونوکسید کربن در محلات پرخطر شهر تهران که پیش از ظهر امروز در ایستگاه شماره یک سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران برگزار شد، اظهارکرد: پیشگیری همواره مقدم بر درمان است. پیشگیری کم هزینه‌تر از درمان و با مخاطرات کمتری همراه است و از این رو سازمان آتش‌نشانی نیز این امر مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای رسمی به صورت سالانه حدود ۸۰۰ نفر در سطح کشور جان خود را به دلیل مسمومیت با مونوکسید کربن از دست می دهند. این جان‌ها در حالی از دست رفته که با برنامه‌ریزی دقیق می‌توانیم این آمار را کاهش دهیم و از وقوع بسیاری از مرگ‌ها جلوگیری کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه با تمرکز می‌توان در خصوص مشکلات پیش آمده راهکاری پیدا کرد، گفت: این اقدام نیازمند هزینه زیادی نیست و بیشتر بحث فرهنگ عمومی است و کار زیرساختی نیز نمی‌خواهد، ما باید دانش و آگاهی مردم را در برابر مسمومیت با گاز منوکسید کربن و راهکارهای مقابله با آن افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تجربه‌ها، حوادث و آمار در اختیار ما قرار دارد، اظهار کرد: حوادثی که در خصوص مرگ و میر ناشی از گاز منوکسید کربن رخ داده را دیده‌ایم و باید از تجربیات آن و دلایل وقوع آن استفاده کرده و با اطلاع‌رسانی آن به مردم از تکرار دوباره چنین حوادثی جلوگیری کنیم.

محمدی ادامه داد: این اقدام برای اولین بار جنبه عمومی پیدا کرده و در کل کشور با طرح سازمان آتش‌نشانی تهران در حال اجرا است. ۲۲ منطقه را درگیر این موضوع کردیم تا اهمیت آن را نشان دهیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی افزود: اگر یک نفر هم از جانباختگان گازگرفتگی در کشور کم شود کار بزرگی است و امید است بتوان با این فرهنگ‌سازی قدمی در این راستا برداشت.

وی اظهار کرد: امسال به‌طور ویژه مانور سراسری در شهر تهران و کل کشور را اعلام کردیم که از امروز آغاز تا پایان هفته ادامه دارد. هدف از این مانور آگاهی بخشی به عموم مردم است تا بتوان مخاطراتی که طی سالیان گذشته تجربه کردیم اطلاع‌رسانی کنیم و نسبت به سال های گذشته کاهش تلفات داشته باشیم.

محمدی با بیان اینکه هم زمان در کل کشور این موضوع رصد و پیگیری و به صورت مانور برگزار خواهد شد، تاکید کرد: در مدارس مساجد، سراهای محله، مترو و... اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد و نکاتی که باید عزیزان رعایت کنند، به‌صورت ساده، گویا و عامه‌پسند اعلام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha