نوسازی ۵ هزار واحد مسکونی بافت فرسوده در تهران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نوسازی ۵ هزار واحد مسکونی بافت فرسوده در شهر تهران به دنبال اجرای تفاهم‌نامه‌ منعقد شده با شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، سید صولت مرتضوی در حاشیه آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شهرداری تهران که امروز، چهارشنبه دوم آذرماه با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران و مهدی مسکنی، معاون امور تعاون، در محل این وزارتخانه برگزار شد از تشکیل ۳۵۴ تعاونی مسکن محلات در شهر تهران خبر داد.

وی با بیان اینکه میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شهرداری تهران وجوه مشترکی بسیار وجود دارد، اظهار کرد: در آینده نزدیک این همکاری‌ها در حوزه اجتماعی و اقتصادی توسعه پیدا می‌کند.

مرتضوی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را «وزارت مردم» و شهرداری تهران را «خانه مردم» عنوان کرد و افزود: وظیفه اصلی مدیران انقلابی خدمت بی‌منت برای مردم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم توسعه مشارکت‌های مردمی تعاون‌محور تأکید کرد و اجرای این تفاهم‌نامه را گامی بلند برای افزایش سرمایه‌های اجتماعی و توسعه مشارکت‌های مردمی در کشور دانست.

وی از صنعت ساختمان به عنوان یکی از موتورهای محرک اقتصادی کشور یاد کرد و افزود: وزارت تعاون در مسیر تحقق سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون از اقتصاد کشور در حال حرکت است.

مرتضوی بیان کرد: با همکاری بانک توسعه تعاون و بانک شهر به ازای هر واحد مسکونی ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت و با آورده متقاضیان تلفیق می‌شود

نوسازی ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده در تهران

مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این آئین گفت: هدف اصلی اجرای این تفاهم‌نامه مشارکت و هم‌افزایی در تولید، عرضه مسکن و نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران به مساحت ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار با مشارکت تعاونی‌های مسکن محلات است.

وی با بیان اینکه اساس‌نامه تعاونی‌های مسکن محلات تدوین و نهایی شده است، افزود: به اعضای تعاونی‌های مسکن محلات تسهیلات ارزان‌قیمت اعطا می‌شود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، توسعه مشارکت‌های مردمی تعاون‌محور در محلات شهر تهران را یکی از اهداف اجتماعی این تفاهم‌نامه دانست.

مسکنی، بهبود بهره‌وری زمین از طریق تجمیع پلاک‌های فرسوده و تأمین مسکن باکیفیت در شهر تهران را از دیگر اهداف اجرای این تفاهم‌نامه عنوان کرد و گفت: سازمان نوسازی شهر تهران و دفتر تعاونی‌های توزیعی، کمیته مشترک اجرای این تفاهم‌نامه را تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل تعاونی‌های مسکن محلات و معرفی تعاونی‌های عمرانی و انبوه‌ساز جهت مشارکت در طرح‌های احیای بافت‌های فرسوده برعهده معاونت امور تعاون است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha