فعالیت ویژه قرارگاه مبارزه با سرقت در کرمان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان به فعالیت ویژه قرارگاه مبارزه با سرقت به عنوان پایلوت کشوری و اجرای طرح اورژانس قضایی در این استان اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سید مهدی قویدل، در تشریح برنامه های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان، گفت: از جمله برنامه های این معاونت در حوزه های کاهش تصادفات، پیشگیری از جرائم مرتبط با زمین، ساماندهی روابط حقوقی اشخاص در حوزه معاملات املاک و وسایل نقلیه، راهبری و اجرای برنامه جامع پیشگیری از اعتیاد، برگزاری دوره های آموزشی مهارت های ارتباطی مبتنی بر سبک زندگی ایرانی و اسلامی، انجام اقدامات و تدابیر پیشگیرانه در حوزه قاچاق کالا و ارز و اجرای برنامه پیشگیری از کلاهبرداری سایبری و پرتکرار است.

وی افزود: اجرای برنامه جامع پیشگیری از خشونت، راهبری ساز و کارهای استانی عملیاتی شدن قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، توسعه کمی و کیفی مراکز ملاقات فرزندان طلاق، توسعه کارگاه های آموزش مهارت های ارتباطی بین زوجین، توسعه کمی و کیفی مراکز مشاوره، راهبری و سازماندهی دیده بانان پیشگیری و اجرای طرح اورژانس قضایی از جمله دیگر برنامه های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان به شمار می رود.

این مقام قضایی؛ تصریح کرد: اطلاع رسانی و پوشش خبری اقدامات و برنامه های پیشگیرانه و تولید محتوای آموزشی پیشگیری از جرایم و آسیب های فضای مجازی را از دیگر برنامه های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری می باشد، که در این راستا در سالجاری ۴۷۰ نشست تخصصی و ۱۰۲ دوره آموزشی از سوی این معاونت برگزار شده است.

قویدل، به فعالیت ویژه قرارگاه مبارزه با سرقت به عنوان پایلوت کشوری و اجرای طرح اورژانس قضایی در استان نیز اشاره و اظهار کرد: در شش ماهه سالجاری مشاوره حقوقی در ۲۳۰ مسجد با حضور ۱۴۲ قاضی و ۹۵ مصلح و نیز برگزاری میز خدمت مصلحین در مصلای کرمان طی ۳۳ هفته انجام شده است.

وی یادآور شد: در سال جاری ۷۳ جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با ۵۷۴ مصوبه در سطح استان کرمان اجرایی شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان به اقدامات انجام شده در حوزه قرارگاه پیشگیری از سرقت اشاره و بیان کرد: برگزاری سه جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم با دستور کار پیشگیری از سرقت و ۱۵ کارگروه تخصصی، تکمیل بانک اطلاعات سارقین استان، مکاتبه و تقسیم کار وظایف هر یک از دستگاه ها، بازنویسی طرح پیشگیری از سرقت محصولات کشاورزی، حضور در برنامه های تلویزیونی، احصاء محکومان دارای دو فقره سرقت و بیشتر جهت آغاز اقدامات لازم کنترلی، پیگیری اجرای طرح ساماندهی کارگاه های ضایعاتی، نظارت و بازاجتماعی و ... از جمله این اقدامات است.

قویدل، یادآور شد: در حوزه مقابله با حاشیه نشینی نیز ضمن راه اندازی پایگاه پیشگیری و انسجام بخشی قضایی، رفع تصرف از دو هزار و ۲۶۷ هکتار اراضی ملی، رفع تصرف از ۴۷ هکتار اراضی بنیاد مسکن، رفع تصرف ۱۱۰ هکتار اراضی راه و شهرسازی و شناسایی ۹۰ نقطه بحرانی استان انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha