ثبت نام ۱۵۲ هزار کردستانی در طرح نهضت ملی/ تایید نهایی ۶۴هزار نفر در سامانه نهضت مسکن ملی

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به اینکه حدود ۱۵۲ هزار کردستانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، اظهار کرد: از این تعداد ۶۴ هزار نفر توسط سامانه تأیید نهایی شده اند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کردستان، جهانگیر الیاسی گفت: با تلاش ها و اقدامات انجام شده در ۲ ماه گذشته در راستای تامین زمین، چالش های پیش رو کاهش و در حال رفع شدن است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: با توجه به تعداد بالای متقاضیان در استان کردستان و با توجه به وضعیت توپوگرافی منطقه و کمبود زمین های مناسب برای ساخت و ساز، چالش اصلی ما، تأمین زمین مناسب برای متقاضیان بود که با تمهیدات اندیشیده شده و اتخاذ راهکارهای مناسب چالش های پیش رو کاهش و در حال رفع شدن بوده و رشد مناسب در اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در آینده شاهد خواهیم بود.

الیاسی ادامه داد: برابر برنامه ریزی صورت گرفته، طی ۴ سال ۸۷ هزار و ۲۳۹ واحد در استان ساخته می شود که ۱۶ هزار واحد آن روستایی، ۵ هزار و ۷۰۰ واحد استیجاری، ۱۶ هزار و ۳۰۰ واحد خود مالکی و بافت فرسوده نیز ۱۲ هزار و ۲۲۷ واحد است.

وی یادآور شد: هم اکنون حدود ۶ هزار واحد در شهرهای استان در حال ساخت است، که ۳ هزار و ۵۰۰ واحد آن در سنندج در دست اجرا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha