دانش آموزان نخبه، آینده سازان ایران هستند

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج گفت: دانش آموزان نخبه، آینده سازان ایران اسلامی هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، مهدی فیاضی در جمع دختران نخبه مجتمع تطبیقی دختران با ابراز خرسندی از حضور در جمع دختران ممتاز و اشاره به بانوان بزرگ ایران از جمله خانم گوهرشاد آغا، خانم منظریه، خانم منیریه، خانم گیتی نژاد، خانم قدس موسس محک، مرحوم مریم میرزا خانی دختران دانش آموز را به ایران دوستی و اقدامات بزرگ برای کشور ترغیب کرد.

وی با اشاره به کتاب «من زنده‌ام» نوشته خانم معصومه آباد و توصیف اسارت‎های این بانوی بزرگ، از نوجوانان دختر خواست تا با مطالعه کتاب‌هایی در حوزه دختران، مانند کتب «دا، فرنگیس، حوض خون، خاطرات سفیر، یادت باشه» بانگاهی صحیح اهداف خویش را انتخاب کنند.

فیاضی ضمن تاکید بر تاثیرات و نقش دختران و زنان در سرنوشت کشور تصریح کرد: در زمان همه گیر شدن بیماری کرونا، بانوان پرستار ایرانی و مادران با جانفشانی‎ها و از خودگذشتگی‎ها بیماری را شکست دادند و آرامش دوباره را به کشور بازگرداندند.

وی با اشاره به تعریف خانواده در غرب که معنای متفاوتی با اسلام دارد، اظهارکرد: این فرهنگ از دید ایرانیان و اسلام فرهنگی غلط است. در سنگواره‎های تخت جمشید که برای ۲۵۰۰ سال قبل یعنی ۱۰۰۰ سال قبل از اسلام است زن ایرانی با عفت و حیا نمایش داده شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فیاضی تصریح کرد: دانش آموزان نخبه امروز آینده سازان میهن اسلامی هستند و شما دختران، زنان نامدار این مرز و بوم خواهید شد. از شما خواهانم با نگاهی هوشمندانه و تصمیمی درست راه خویش را انتخاب کنید.

در ادامه دختران شرکت کننده در این نشست مطالب خود را بیان داشتند و در پایان با اهدای تقدیر نامه و جوایز از دانش آموزان برتر مجتمع تطبیقی دختران تقدیر و تشکر به‌عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha