کارگران ساختمانی کارت مهارت فنی دریافت کنند

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، گفت :  داشتن مهارت فنی برای اشتغال به کار کارگران در بخش های ساختمان و شهرسازی الزامی است و باید کارگران ساختمانی از فنی و حرفه ای کارت مهارت اخذ کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، احسان ذبیحیان با بیان اینکه طبق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان داشتن پروانه مهارت فنی برای اشتغال به کار کارگران در بخش های ساختمان و شهرسازی الزامی می باشد، به محدودیت تعداد کارگران ماهر و توانمند در حوزه ساختمان سازی در استان زنجان اشاره کرد وگفت: کمبود کارگر ماهر مشکل مهم در ساخت و ساز ساختمانها است که این موضوع به خوبی در اجرای پروژه های طرح نهضت ملی مسکن نمود پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه کارگرانی که در بخش صنعت ساختمان سازی فعالیت می کنند اغلب به صورت سنتی آموزش دیده اند ،ابراز داشت: اطلاعات فنی این کارگران گاها اشتباه بوده و به روز نیست و آگاهی آنها نسبت به مسایل ایمنی بسیار ضعیف است.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان بیان کرد: امکانات و شرایط خوبی در سازمان فنی و حرفه ای استان وجود دارد و طبق قانون الزامی است تمام کارگران ساختمانی در دوره های رشته فعالیت خود، شرکت نموده و پروانه مهارت اخذ کنند.

فرهنگ ایمنی بین کارگران وجود ندارد

ذبیحیان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات صنعت ساخمان عدم رعایت مسایل ایمنی در کارگاههای ساختمانی است ، گفت: مهمترین عامل، عدم وجود فرهنگ ایمنی در بین کارگران و عدم اعتقاد آنها به استفاده از لوازم ایمنی در حین انجام کار می باشد.

وی تاکید کرد: طبق اطلاعاتی که از پزشکی قانونی استان اعلام شده موارد فوتی به دلیل سقوط از ارتفاع در حین کار در استان وجود داشته است.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، با تاکید بر اینکه یکی از وظایف ناظران ساختمانی کنترل رعایت مسایل ایمنی در پروژه های ساختمانی است ،گفت: ناظران ساختمانی لازم است داشتن کارت مهارت فنی کارگران ساختمانی را کنترل کنند و اجازه فعالیت اشخاص فاقد کارت مهارت را ندهند.

ذبیحیان با بیان اینکه از همان آغاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن مکاتبات لازم با سازمان فنی و حرفه ای انجام شده تا نسبت به آموزش کارگران توانمند اقدام کنند،متذکر شد:حجم کار در طرح نهضت ملی مسکن زیاد است و تعداد کارگران ماهری که در استان وجود دارد جوابگوی این طرح نیست و باید نسبت به آموزش کارگران اقدام شود و ضمن اینکه برخی از اشخاص دارای کارت مهارت در سایر حوزه ها مشغول به فعالیت شده اند.

کارگران ساختمان سازی باید از فنی و حرفه ای کارت مهارت اخذ کنند

وی با تاکید بر اینکه سازمان فنی و حرفه ای نسبت به آموزش کارگران ماهر در رشته های مختلف صنعت ساختمان سازی اعلام آمادگی کرده است، بیان داشت: در این راستا از تمام پیمانکاران به خصوص پیمانکاران پروژه های طرح نهضت ملی مسکن خواسته شده است تا نسبت به معرفی کارگران جهت اخذ کارت مهارت اقدام لازم را انجام دهند و صرفا از کارگران ماهر در عملیات اجرایی استفاده کنند.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha