تخصیص ۵ میلیارد تومان اعتبار جهت احداث دهکده گردشگری شهر بیاض

استاندار کرمان در سفر خود به شهرستان انار و بازدید از بافت قدیمی شهر بیاض گفت: هدف از این بازدید ایجاد دهکده توریستی گردشگری در بافت قدیم است که از محل اعتبارات مس سرچشمه مبلغ ۵ میلیارد تومان برای شروع کار در نظر گرفته شده و تا دو هفته آینده کلنگ آن به زمین زده خواهد شد. 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار استاندار کرمان به همراه سید مصطفی آیت‌ الهی موسوی معاون عمرانی استانداری در بدو ورود به شهرستان انار با حضور در گلزار شهدای شهر انار در محل امامزاده صالح (ع) به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

وی همچنین با حضور در بیت شهیدان قدیری با خانواده آنها دیدار و گفتگو کرد. شهید حسن قدیری از شهدای انقلاب در سال ۱۳۵۷ توسط نیروی‌های رژیم شاه به شهادت رسید، همچنین پدر ایشان حاج جواد قدیری در سال ۱۳۶۰ در جنگ تحمیلی به فیض شهادت آمده است.

تخصیص ۵ میلیارد تومان اعتبار جهت احداث دهکده گردشگری در شهر بیاض

مقصد بعدی بازدیدهای استاندار کرمان در شهرستان انار، بافت قدیمی شهر بیاض از توابع این شهرستان بود.


فداکار در حاشیه این بازدید گفت: هدف از این بازدید ایجاد دهکده توریستی گردشگری بافت قدیم است، که جهت تحقق این امر از محل اعتبارات مس سرچشمه مبلغ ۵ میلیارد تومان برای شروع کار در نظر گرفته شده و تا دو هفته آینده کلنگ آن به زمین زده خواهد شد.

وی سپس از بازارچه عرصه محصولات و سوغات استان کرمان بازدید کرد و اظهار داشت: این بازارچه توسط بخش خصوصی با برآورد هزینه ۶۰ میلیارد تومان شروع به کار کرده است و هم اکنون حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.


وی افزود: بازارچه عرصه محصولات و سوغات استان کرمان به مساحت ۷ هزار متر مربع دارای ۵۷ واحد تجاری و ۲۴ واحد کارگاهی است.


در ادامه سفر امروز جمعه ۱۱ آذر ماه استاندار کرمان به شهرستان انار از پل و جاده مواصلاتی انار - یزد و مجموعه ورزشی نیمه تمام شهر انار بازدید شد.

استاندار کرمان تاکید کرد: این پل تا بیست روز آینده به بهره برداری می رسد و با بهره برداری از این پل بخش زیادی از مشکلات ترافیکی این شهر حل خواهد شد.

تخصیص ۵ میلیارد تومان اعتبار جهت احداث دهکده گردشگری در شهر بیاض

وی در بازدید از مجموعه ورزشی نیمه کاره این شهرستان نیز خاطرنشان کرد: این مجموعه ورزشی که سال ۸۹ آغاز و حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، از سال ۹۲ تاکنون هیچگونه پیشرفتی نداشته است و در خصوص این طرح در شورای آموزش و پرورش استان تصمیم گیری خواهد شد.

فداکار در بازدید از مجتمع اداری این شهر نیز بیان کرد: این مجتمع اداری بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیازمند محوطه‌سازی، تجهیزات و تاسیسات برای اتمام کار است. و با اعتبارات تخصیص یافته این مجموعه تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

استاندار کرمان؛ همچنین در مورد طرح درمانی بیمارستان شهرستان انار با بیان اینکه طرح ساخت بیمارستان شهرستان انار خوشبختانه به سامان رسیده، گفت: اعتبار تکمیلی برای تجهیز بیمارستان انار گذاشته شده است که بخشی از آن تخصیص داده شده و با برنامه‌ ریزی انجام شده بیمارستان انار تا دهه فجر و یا در نهایت تا پایان امسال به بهره‌ برداری می‌ رسد.

شایان ذکر است؛ امروز با حضور محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان و مسئولان محلی شهرستان انار طرح بهسازی و آسفالت خیابان امام خمینی(ره) شهر انار با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی شهرداری و درآمدهای عمومی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع افتتاح شد.

تخصیص ۵ میلیارد تومان اعتبار جهت احداث دهکده گردشگری شهر بیاض

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha