دانشجو باید سیاسی باشد و نه سیاست زده

 رئیس کل دادگستری استان کرمان در به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان حقوق دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه دانشجویان باید در عرصه علمی با دشمن بجنگند، گفت: ترور دانشمندان هسته‌ ای برای آن بود که این افراد در عرصه علمی با دشمن می جنگیدند و البته مسایل سیاسی نیز مهم است و نکته قابل توجه در این حوزه آن است که دانشجو باید سیاسی باشد و نه سیاست زده.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ همزمان با روز دانشجو جمعی از دانشجویان رشته حقوق دانشگاه‌ های کرمان به عنوان بخشی از آینده سازان جامعه حقوقی روز چهارشنبه ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۱ همراه با رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با رئیس کل دادگستری و برخی از دیگر مسئولان دستگاه قضایی استان دیدار و مطالبه‌ گری کردند.

دانشجویان به طرح برخی مشکلات و موانع موجود از جمله: استقلال کانون وکلا و حضور مسئولان دادگستری در این کانون‌ ها، آینده قشر حقوقی و تامین آینده شغلی، حضور دانشجویان حقوق در جلسات صلح و سازش و ارتقاء سواد عملی و حقوقی، بازدید مستمر دانشجویان از دادگاه های استان، نقش و فعالیت رسانه‌ های داخلی و شفاف سازی اتفاقات و حوادث از طریق رسانه‌ پرداختند.

مطالبه باید همراه با مطالعه باشد

دکتر حسین اکبری‌ فرد رئیس دانشگاه شهید باهنر در این جلسه گفت: روز دانشجو، روز ایثار و فداکاری دانشجویانی است، که سعی کردند کوچکترین خدشه‌ ای از جانب نظام سلطه به کشور وارد نشود و نشان دادند دانشگاه همواره مبدا تحولات است و دانشجویان باید مورد مشورت و توجه جامعه قرار گیرند.

وی افزود: دانشجویان آزاد هستند و آزاد فکر می‌ کنند؛ لازمه آن نیز این است که خودمان را قوی کنیم و بابت هر مطالبه باید ساعت‌ ها مطالعه شود تا مطالبه بحق و قانونی باشد.

رئیس دانشگاه شهید باهنر خاطرنشان کرد: دانشجویی که می‌ خواهد مطالبه‌ گر باشد و مورد مشورت جامعه قرار گیرد، باید مطالعه کند.

مهم ترین وظیفه دانشجویان تقویت بنیه علمی است

رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز در جمع دانشجویان حقوق دانشگاه شهید باهنر، ۱۶ آذر ماه روز دانشجو را گرامیداشت و گفت: این روز نقطه عطفی در تاریخ کشور و انقلاب و در تاریخ مبارزات سیاسی قرن اخیر است، که در سال ۱۳۳۲ قشر دانشجو اولین عَلَم مبارزه با استکبار و آمریکا را در کشور ما بلند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در خصوص وظیفه دانشجویان، اظهار داشت: مهمترین وظیفه دانشجویان تقویت بنیه علمی خود است و امروز کشور به دانشمندانی نیاز دارد که در عرصه علمی با دشمن بجنگند.

وی افزود: ترور دانشمندان هسته‌ ای برای آن بود که این افراد در عرصه علمی با دشمن می جنگیدند و البته مسایل سیاسی نیز مهم است و نکته قابل توجه در این حوزه آن است که دانشجو باید سیاسی باشد و نه سیاست زده.

عالی ترین مقام قضایی استان کرمان خاطرنشان کرد: دانشجویان باید نسبت به توجیه افراد غافل و فریب خورده اقدام کنند و افراد را به حرف زدن با مسئولان و بزرگان ترغیب کنند، تا واقعیت‌ های جامعه به این افراد منتقل شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به قشر اندک فریب خورده‌ ای که مشکلاتی را ایجاد می کنند اما تاثیرگذار نیستند، گفت: اینگونه اقدامات فریب خوردگان آسیبی برای نظام ایجاد نمی‌ کند، بلکه زحمت ایجاد و کشور را از امور اولویت دار خود دور می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه لازم است نسل جدید نقش دانشگاه و دانشجویان در سال های ۵۶ و ۵۷ و اتفاقاتی که در محیط دانشگاه افتاده را مطالعه کنند، گفت: استکبارستیزی دانشجویان ایران از هفت دهه قبل آغاز شده و تا امروز ادامه یافته و دانشجویان برای افزایش دید سیاسی خود باید این تاریخ را مطالعه کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به حضور دانشجویان در هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: زندگینامه و تفکرات این دانشجویان و شهیدان باید مطالعه شود، زیرا بسیاری از دانشجویان جنگ را فرماندهی کردند و حماسه‌ های بزرگی رقم زدند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی ابراز داشت: هنوز این تفکر در دانشگاه‌ های ما وجود دارد و قشر عظیمی از دانشجویان نمایندگان واقعی ملت ایران در سنگر علم و پژوهش قرار دارند. دانشجویان در عرصه‌ های مختلف حضور دارند و در محرومیت زدائی و کمک به نیازمندان در قالب گروه‌ های جهادی خدمت می‌ کنند.

وی تصریح کرد: دشمن به دنبال کمرنگ کردن و پنهان کردن این واقعیت ها در قشر دانشجو است و قصد دارد بگوید دانشجو مخالف نظام و در مقابل نظام جمهوری اسلامی است و واقعیت‌ های بزرگ را نمی بیند.

نماینده عالی قوه قضائیه اذعان داشت: ممکن است افرادی انتقاد و حرفی در موضوعاتی داشته باشند، که باید به جای خود شنیده و پیگیری شود. اما دشمن شایعه سازی و دروغ پردازی می کند تا واقعیت‌ های ۹۰ درصدی در بین دانشجویان را کمرنگ کند و بر آن ۱۰ درصد موج سواری کند که در مرحله اول خود دانشجویان باید نسبت به این مسائل بصیرت و آگاهی داشته و دشمن و نقشه های آن را شناخته، تجزیه و تحلیل داشته و در مقابل آن برنامه ریزی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی بیان کرد: دانشجویان در هفت دهه اخیر از نظام، تمامیت ارضی و هویت ملی ایران دفاع کردند، اکنون نیز لازم است به صحنه آمده و به این شکل عمل کنند و امیدهای ضعیفی که دشمن برای خود در دانشگاه ها ترسیم کرده، تبدیل به یاس نمایند

وی؛ با شنیدن پیشنهادات دانشجویان؛ این پیشنهادات را کاربردی، خوب و عملی دانست و تاکید کرد: در دستگاه قضایی مصمم هستیم که این پیشنهادها را عملیاتی کنیم.

راه حل مشکلات کشور در به جان هم افتادن در خیابان نیست

رئیس کل دادگستری استان کرمان، ادامه داد: چرا جوان دانش آموز و دانشجوی ما باید به دشمن شایعه ساز و دروغ پرداز اعتماد کند و به مسئول دلسوز خود اعتماد نکند و بیاید اغتشاش ایجاد کند؟ اگر قشر فرهیخته به راحتی فریب دشمن را بخورد، از سایر افراد انتظاری نخواهد بود.

حجت الاسلام حمیدی یادآور شد: البته سوء تدبیر، مشکلات و برخی ناکارآمدی ها در کشور وجود دارد و در این رابطه باید توجه داشت که بزرگترین مطالبه گر شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند و مسائل متعددی را از سران قوا و سایر مسئولان مطالبه می کنند.

وی بیان کرد: باید به رسانه های خود اعتماد کنیم و در این زمینه نباید به فضای مجازی و رسانه هایی که در اختیار دشمن است، اعتماد کرد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان، با اشاره به اینکه نقاط ضعف را همه قبول داریم اما اینکه وحدت عمومی جامعه را بر هم بزنیم، درست نیست، گفت: راه حل مشکلات کشور در به جان هم افتادن در خیابان نیست.

قاطبه مسئولان نظام دلسوز و از خود مردم هستند

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه قاطبه مسئولان نظام دلسوز و از خود مردم هستند و برای حل مشکلات کشور تلاش می کنند، تصریح کرد: اگر این مسئولان که از بدنه همین مردم هستند، دلسوز نیستند آیا رییس جمهور آمریکا دلسوز است؟ آیا منافقین و سلطنت طلب ها که مردم 40 سال قبل انها را از کشور بیرون کرده اند، مورد اعتماد هستند؟

وی افزود: دشمن به دنبال راه اندازی جنگ داخلی در کشور است و اگر غفلت کنیم می بینیم می خواهند ایران را به سوریه چند سال قبل تبدیل کنند و در این صورت دیگر جناح، دانشجو و ... برای آنها فرقی ندارد زیرا انها با ملیت و هویت ایرانی و با نام ایران مشکل دارند و با پرچم ایران مخالف هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: اینها دنبال جنگ داخلی و تجزیه طلبی هستند و اگر فرصت به دست آنها بیاید دنبال تجزیه طلبی هستند، تا این اقتدار و عظمت را بگیرند و خودشان بیایند در کشور کاری انجام دهند که داعش در عراق و سوریه انجام داده است و از این رو باید حواس خود را به خوبی جمع کرد.

راهبردهای توسعه تعاملات بین دستگاه قضایی و دانشجویان تدوین شده است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در تمامی دوران ها ارتباط خوبی با مجموعه دانشگاهی و دانشجویان داشته است، گفت: برنامه هایی در معاونت اجتماعی برای استفاده از ظرفیت دانشگاهیان و دانشجویان در دست پیگیری و اجرا قرار دارد.

سید مهدی قویدل در نشست هم اندیشی رییس کل دادگستری استان با دانشجویان شهر کرمان به مناسبت 16 اذرماه؛ روز دانشجو، بر مشارکت دانشجویان در حوزه های مطالبه گری در قالب سامانه سجام تاکید و اظهار کرد: طرح اورژانس قضایی به عنوان یک طرح ابتکاری از استان کرمان آغاز شده و ادامه دارد و مشارکت دانشجویان در این راستا می تواند نتایج بهتر و مطلوب تری را برای این طرح رقم بزند.

وی خاطرنشان کرد: پایگاه های پیشگیری و انسجام بخشی اجتماعی در محلات حاشیه شهر کرمان راه اندازی شده و حضور دانشجویان در این پایگاه ها می تواند به خدمات بهتر و مطلوب تری منجر گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha