افتتاح دفتر هیئت صلح رسانه‌ ای کرمان/ وجود ۳۶۷ رسانه فعال در استان کرمان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در آئین افتتاحیه دفتر هیئت صلح رسانه‌ ای کرمان، با اشاره به وجود ۳۶۷ رسانه فعال در قالب خبرگزاری‌ ها، مطبوعات، پایگاه‌ های خبری در استان، گفت: اگر رسانه‌ ها به حوزه ترویج فرهنگ صلح و سازش بپردازند، این موضوع در خانواده‌ ها نهادینه شده و از ورود پرونده‌ ها به دستگاه قضا پیشگیری می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محسن روحی در آئین افتتاحیه دفتر هیئت صلح رسانه‌ ای کرمان که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدا، بیان کرد: اهمیت حوزه رسانه بر کسی پوشیده نیست و در گذشته به جز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شاید از سوی دستگاه‌ های مختلف کمتر مورد توجه بود، اما در ماه‌ های اخیر به ویژه پس از اغتشاشات، نقش و اهمیت رسانه‌ ها برای دستگاه‌ های مختلف به خوبی مشهود است.


وی با بیان اینکه فرهنگ مدارا و عفو و گذشت از اصول زندگی ایران و اسلامی است و اینکه دادگستری به‌ صورت مصداقی که وارد این موضوع شده قابل تقدیر است، افزود: موضوعاتی مانند سبک زندگی و جهاد تبیین موضوعاتی هستند؛ که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده‌ اند و نهادهای پایین دستی باید از تکرار صرف این واژه‌ ها پرهیز کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با تاکید بر اینکه برای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری باید به صورت موضوعی برنامه نوشته شود، تصریح کرد: عفو و گذشت یکی از شاخص‌ های سبک زندگی ایرانی اسلامی است، که در دادگستری برای ترویج آن برنامه‌ ریزی شده و قابل تقدیر است.

محسن روحی؛ تشکیل هیئت صلح رسانه‌ ای در اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان را در راستای وظیفه رسانه‌ ها برای تحقق صلح و سازش دانست و اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم پرداختن رسانه‌ ها به سبک زندگی ایرانی و اسلامی و موضوع عفو و گذشت است؛ لذا جدای از مسئولانی که در حوزه صلح و سازش فعالیت می‌ کنند، رسانه‌ ها نیز باید در این حوزه تلاش کنند.

وی با اشاره به وجود ۳۶۷ رسانه فعال در قالب خبرگزاری‌ ها، مطبوعات، پایگاه‌ های خبری و ... در استان، ابراز داشت: اگر رسانه‌ ها به حوزه ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه بپردازند؛ این موضوع در خانواده‌ ها نهادینه شده و از ورود پرونده‌ ها به دستگاه قضا پیشگیری می‌ شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: وجود حجم زیاد پرونده‌ های قضایی شایسته یک کشور اسلامی و شیعه نیست و امیدواریم چنین هیئت‌ ها و نهادهایی سبب کاهش حجم ورود پرونده‌ ها به دستگاه قضا شوند.

شایان ذکر است؛ در پایان این مراسم امین رجایی‌ نژاد، محمد رضا نژاد حیدری، امیرحسین جبارپور، محمدصادق طاهری، احمد سلطانی‌نژاد، علی سیف‌ الدینی، نجمه حسنی و آزاده قربانی به عنوان اعضای هیئت صلح رسانه‌ ای کرمان معرفی شدند./
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha