ورکشاپ نقاشیخط استاد علیرضا بهدانی در تهران

ورکشاپ استاد علیرضا بهدانی استاد مسلم نقاشیخط کشور در تهران باعث شد، دوستداران استاد از شهرستان ها راهی تهران شوند!

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت،استاد بهدانی که از بزرگان هنر نقاشیخط کشور محسوب می شود، ورکشاپ اول خود را در تاریخ ٧ بهمن ماه ١٤٠١ و دومین ورکشاپ را هم در ١٤ بهمن ماه همزمان با شب ولادت حضرت علی (ع) در فرهنگسرای اشراق برگزار کرد.
این هنرمند برجسته که در زمینه خطاطی نگارگری ، نقاشی ، تذهیب ، نقاشیخط و مینیاتور یکی از گنجینه های هنر ایرانی محسوب می‌شود، آثار بیشماری را از خود به یادگار گذاشته است
وی دانش آموخته ی محضر استاد فرشچیان و استاد یدالله کابلی است و نگارش 48 مرتبه قرآن، بزرگترین قرآن طلا، بزرگترین نهج البلاغه مطلا و کوچکترین قرآن طلا را در کارنامه افتخارات خود دارد که برخی از این آثار در موزه نگهداری می شود.

ورکشاپ نقاشیخط استاد علیرضا بهدانی در تهران


استاد بهدانی تاکنون 20 نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج از کشور برگزار نموده ودر چندین نمایشگاه گروهی داخلی وخارجی شرکت نموده است.
این هنرمند علاوه بر کتابت 50 دیوان شعر و نقاشی صدها تابلوی هنری، مقام های گوناگونی در مسابقات وجشنواره های مختلف بدست آورده است.
سارا رجب پور مدیر اجرایی برنامه های استاد بهدانی می گوید: در سال آینده استاد برنامه های بیشتری چه در زمینه آموزش و چه برگزاری نمایشگاه، برای هنردوستان و هنرمندان تهرانی برگزار خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha