کد خبر: 22-مرکز-بهداشتی-در-اصفهان-موقوفه-است
۲۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۲۲
22 مرکز بهداشتی در اصفهان موقوفه است

به گزارش خبرگزاری سلامت از اصفهان،طاهره چنگیز در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ضمن تبریک دهه فجر اظهار داشت: در حال حاضر 22 مرکز بهداشتی در استان اصفهان و در محدوده فعالیت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موقوفه است و بر این اساس ارتباط و تعامل زیادی با همه دستگاه‌ها و به ویژه اوقاف داریم.

وی با بیان اینکه تا قبل از شیوع کرونا نیز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و همچنین دیگر استان‌ها هر ساله با بیماری‌های واگیردار و اقدامات پیشگیرانه و مداخله به موقع در خصوص مدیریت این بیماری‌ها انجام شده است، ابراز داشت: در حال حاضر یک هزار و 200 مرکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که 22 مرکز با اوقاف مشترک است که البته دو مرکز در آران و بیدگل است و در محدوده فعالیت ما نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در برخی از مراکز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درآمدی ندارد، ادامه داد: برای مثال در زمینه مرکز اورژانس شهرضا برای ما درآمدی وجود ندارد اما اوقاف درخواست اجاره کرده که این امر برای ما امکان پذیر نیست و باید این امر به صورت ریشه‌ای حل شود.

وی با بیان اینکه ضروری است شفاف سازی در زمینه روند بهره برداری از موقوفات حوزه بهداشت و درمان ایجاد شود، گفت: در این زمینه باید مشخص شود که چگونه قرار است در زمینه بهداشت و درمان در موقوفات هزینه شود.

چنگیز با بیان اینکه امسال ما نیاز به 220 میلیارد تومان اعتبار برای تامین هزینه‌هایمان داریم، اضافه کرد: در این زمینه برای پرداخت مطالبات اوقاف اعتباری در دست نداریم و باید در این زمینه بازنگری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مرکز بهداشت شهرضا موقوفه است، ادامه داد: این مرکز دو هزار و 864 متر است و برای پذیره آن درخواست 700 میلیون تومان شده است که آن را تعیین تکلیف خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه پذیره اماکن موقوفه مورد استفاده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را نداریم، افزود: در این زمینه در خصوص پرداخت اجاره بهای موقوفات برنامه ریزی خواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha