کد خبر: 4-5-درصد-افراد-جامعه-دچار-معلولیت-هستند-ب
۹ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۵۷

به گفته مدیر بهزیستی شهر تهران، در حال حاضر 4.5 درصد افراد جامعه دچار معلولیت و ناتوانمندی هستند و اگر سالمندان و جانبازان جنگ تحمیلی را به آنها اضافه کنیم، این میزان به 20 درصد می­رسد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر مصطفی سراج مدیر بهزیستی شهر تهران، در نشست خبری دومین رویداد ملی اینوتک سلامت بیان داشت: در حال حاضر 4.5 درصد افراد جامعه دچار معلولیت و ناتوانمندی هستند و اگر سالمندان و جانبازان جنگ تحمیلی را به آنها اضافه کنیم، این میزان به 20 درصد می­رسد.

سراج گفت: همه­ این افراد نیازمند امکانات و فن­آوری­هایی برای بهبود کیفیت زندگی و جبران ناتوانمندی­ های خویش هستند.

وی با تأکید بر این‌که باید برنامه ­ریزی­ های ما بیشتر در سطح پیشگیری باشد، خاطرنشان کرد: طراحی مناسب مبلمان شهری و تجهیزات شهری به صورتی که کمترین آسیب و معلولیت را ایجاد کند از مهمترین راه‌های پیشگیری از معلولیت در جامعه است.

 مدیر بهزیستی شهر تهران در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: با توجه به نیاز کشور در تولید محصولات توانبخشی، بهزیستی آمادگی دارد تا در این رویداد از کارآفرینان حوزه­ فن ­آوری که برای کمک به معلولان فعالیت می ­کنند با پرداخت تهسیلات ویژه از صدور مجوزهای خاص تا حمایت­ های مالی حمایت کند.

سراج خاطرنشان کرد: همچنین کارآفرینان و شرک‌­های دانش‌بنیان می­ توانند با بازدید از مراکز تخصصی و فوق تخصصی بهزیستی با نیازهای موجود در بخش فن­ آوری آشنا شوند.

وی همچنین آمادگی سازمان بهزیستی را برای حمایت از طرح­‌های فن‌آورانه در مراحل اولیه تا خرید محصولات اعلام کرد.

 

بر اساس گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت، رویداد ملی اینوتک سلامت رویداد مهم کارآفرینی و فناوری اختصاصی حوزه سلامت می‌باشد که برای دومین بار در کشور به دنبال حرکت مبتکرانه و موفق دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در برگزاری نخستین رویداد اینوتک سلامت، با مشارکت مرکز رشد فناوری سلامت ابن سینا جهاد دانشگاهی، مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و مرکز رشد تجهیزات پزشکی توانبخشی و اندام مصنوعی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، در تهران به مدت 3 روز از نوزدهم تا بیست و یکم آبان ماه  برگزار خواهد شد.

این رویداد با حضور هسته‌ها و شرکت‌های فناور، دانشجویان و تیم‌های علاقمند به کارآفرینی و دارای ایده، اشخاص سیاست‌گذار حوزه سلامت، مدیران موفق شرکت‌های دانش‌بنیان،شرکت های تبادل گر فناوری، مربیان خبره، شرکت‌های بازار‌ساز حوزه سلامت، سرمایه‌گذاران خطر‌پذیر، مدیران مراکز شتاب دهی، مراکز رشد سلامت و پارک‌های علم و فناوری حوزه سلامت برگزار می شود.

 

کد خبرنگار: 41020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha