کد خبر: 75-درصد-بودجه-سلامت-به-درمان-اختصاص-دارد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۵۵

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ۷۵ درصد بودجه سلامت به حوزه درمان اختصاص دارد و مابقی به بهداشت مربوط می‌شود.

 

دکتر عبدالرحمان رستمیان نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت بیان داشت: در جریان بررسی لایحه بودجه سال جاری، حدود 40 هزار ملیارد تومان برای بخش سلامت در نظر گرفته شد.


رستمیان افزود: بخش عمده‌ای از بوجه سلامت در سال 95 درآمد اختصاصی است که مراکز بهداشت و درمان کسب می‌کنند.


وی اذعان داشت: 75 درصد بودجه سلامت به حوزه درمان اختصاص دارد و مابقی به بهداشت مربوط می‌شود.


نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم با بیان این‌که به طور کلی بودجه بخش سلامت در سال جاری 10 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: با توجه به تخصیص منابع که متاثر از شرایط اقتصادی کشور است، ضرورت توجه به راهنمای بالینی احساس می‌شود که در این صورت، هزینه‌ها تا 20 درصد کاهش می‌یابد.


نماینده دامغان در ادامه یادآور شد: با اجرای طرح تحول سلامت، هزینه پرداختی از جیب مردم کاهش یافته و در عین حال باید به صرفه‌جویی در برای هزینه منابع مالی نیز توجه داشت.


وی متذکر شد: علیرغم اقدامات انجام مطلوب انجام شده در حوزه سلامت هنوز در راستای سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به متوسط GDP کشورهای منطقه نرسیده‌ایم؛ اما در عین حال نمی‌توان تلاش‌های صورت گرفته را نادیده گرفت.

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha