کد خبر: آخرین-وضعیت-پرونده-عیسی-شریفی-بررسی-شد
۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۴۵
آخرین وضعیت پرونده عیسی شریفی بررسی شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت و به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران؛ محسن هاشمی در پایان دویست و هشتادمین جلسه شورا و در جمع خبرنگاران به تشریح این جلسه پرداخت و گفت: امروز قبل از آغاز جلسه صحن ، جلسه هم اندیشی با حضور شهردار تهران داشتیم که آخرین وضعیت پرونده آقای عیسی شریفی در دادسرای نظامی و اقداماتی که شهرداری انجام داده برای برگشت طلب شهرداری از شرکت رسا تجارت مبین مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: از دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه هم اندیشی بحث تعدادی تاکسی بود که از دو سه سال قبل از خارج وارد شده بود و قرار بود در یکی از پروژه های  به عنوان تاکسی خارجی استفاده بشود، اما چون پروژه راه اندازی نشده این تاکسی ها هم تکلیفشان معلوم نشده و لذا از شهرداری خواستیم این تعداد تاکسی را تعیین وضعیت کنند.

محسن هاشمی در ادامه و در خصوص بررسی اساسنامه های سازمان ها و شرکت ها گفت: در جلسه امروز بررسی اساسنامه  های سازمان ها و شرکت های شهرداری در دستور کار قرار گرفت همانطور که می دانید در شهرداری 43 شرکت و سازمان داریم اما تعدادی از این ها اساسنامه هاشون به تصویب شورا نرسیده که خود به خود به تصویب وزارت کشور هم نرسیده است و بعضا می گوییم این ها، سازمان ها و شرکت های غیر قانونی هستند و نمی توانند با این وضعیت به کار خود ادامه دهند.

هاشمی افزود: لذا  برای حل این مشکل مقرر شد  اساسنامه تیپ برای همه سازمان ها و شرکت ها  تهیه شود تا آنها بتوانند موضوعات خود را در اساسنامه بگذارند و اینگونه قانونی شوند. در این راستا  قرار شد شهرداری  لایحه بدهد که در موعد مقرر هم این لایحه را ارسال کردند و در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت اما کمیسیون برنامه و بودجه بعضی از ادغام ها را در اصلاح اساسنامه انجام داده بود که موجبات تغییر ساختار را ایجاد شده بود که البته مورد مخالفت شهرداری و برخی اعضا قرار گرفت لذا در این جلسه رای به برگشت این لایحه به کمیسیون برنامه و بودجه داده شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: در ادامه این جلسه چند مصوبه حمل و نقلی داشتیم که هم در مورد هیات مدیره تاکسیرانی بود و هم در خصوص نرخ بار اضافه  بر روی  پل ها که در این راستا جرائمی تعیین شد تا کامیون ها بار اضافه روی پل ها نبرند .

هاشمی در ادامه اظهار داشت : در این جلسه همچنین افزایش سرمایه برای شرکت واحد اتوبوسرانی نیز در قالب مجمع اتوبوسرانی تصویب شد تا بتوانند اتوبوس تهیه کنند. می دانید  نرخ ها به دلیل تورم به شدت افزایش پیدا کرد و  این امر باعث شده بود سقف قراردادی شرکت واحد نگذارد قراردادهایشان امضا شود و لذا ما به عنوان مجمع اتوبوسرانی این افزایش سرمایه را تصویب کردیم.

هاشمی افزود: در  این جلسه  آخرین گزارش مالی خزانه دار تا آخر بهمن 99 ارائه شد که بر اساس آن 65 درصد درامد را توانسته ایم جذب کنیم که البته قولی که دادند این بوده که تا آخر اسفند این میزان به 80 درصد خواهد رسید.

هاشمی اضافه کرد: از این میزان تنها 7، 8 درصد بودجه غیر نقدی بود و همچنان مشکل درآمد غیر نقد پابرجا است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: در این جلسه همچنین لایحه یک فورتیی با عنوان اعطای مجوز به شهرداری جهت انجام معاملات احداث پروژه های (پیوند و پهنه های مجاور بزرگراه امام علی (ع) – خیالستان زندگی ) واقع در منطقه 8 و " پل باغ آیت الله هاشمی رفسنجانی " واقع در منطقه 2 شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت.

هاشمی گفت: برای اجرای این پروژه ها باید از سقف اختیارات شهردار عبور می کردیم که اعضای شورا به یک فوریت این لایحه رای دادند و قرار شد که در کمیسیون های مربوطه مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد و به صحن شورا بیاید و اگر تایید شد قرارداد را امضا کنند.

محسن هاشمی در ادامه و در پاسخ به این سوال که شهرداری با کسری بودجه 20 درصد به سال 1400 وارد می شود لذا چطور به تحقق بودجه دو برابر شده سال 1400 می تواند خوشبین باشد گفت: در ابتدا باید بگویم بودجه شهرداری دو برابر نشده و نهایتا 25 الی 27 درصد افزایش داشته است. شما می دانید در سالهای قبل تبصره ها در بودجه نمی آمد اما برای سال 1400 تبصره ها در قالب بودجه ارایه شد که افزایش 13تا 14 هزار میلیارد تومانی بودجه مربوط به تبصره ها است.

هاشمی در ادامه افزود: این را هم باید اضافه کنم که بودجه سال 99 نسبت به سال 98 انبساطی بسته شد و ما از بودجه 20 هزار میلیارد تومانی به بودجه 30 هزار ملیاردتومانی رسیدیم که با توجه به این افزایش بودجه باید گفت میزان تحقق درا»د های شهردایر در سال 99 رضایت بخش است چرا که در پایان سال 98 ما 15 هزار میلیارد تومان درآمد محقق شده داشتیم اما امسال بالغ بر 19 هزار میلیارد تومان که 4 هزار میلیارد توومان افزایش را نشان می دهد.

وی ادامه داد: این در شرایطی است که در سال 99 با توجه به شرایط کرونایی و رکود در ساخت و ساتز و نیز افزایش قیمت ها عملکرد مالی شهردایر تهران در جذب درآمد ها بد نبوده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهار داشت: این در شرایطی است که وضعیت درآمد های پایدار ما نیز بد نبوده است و 30 درصد درآمد ها مربوط به درآمد های پایدار بوده که البته برخی اعضا اعتقاد دارند درآمد مازاد تراکم را نیز باید به عنوان درآمد پایدار حساب کنیم که اگر اینگونه باشد بالغ بر 50 درصد درآمد های ما پایدار خواهد بود.

محسن هاشمی در ادامه افزود: با این وجود می توان گفت عملکرد شهرداری در جذب درآمد ها خوب بوده و در شرایط کرونایی و رکود اقتصادی و افزایش هزینه ها، شهرداری هم توانسته شهر را مدیریت کند، هم خلاف قانون عمل نکرده و هم شهر فروشی نکرده ، ضمن آنکه ما مگا پروژه هم نداشتیم که روی آن تبلیغات کنیم هرچند اگر هم داشتیم صدا و سیما مانوری روی آن نمی داد.

هاشمی در پایان سخنان خود گفت: در انتخابات شوراها ثبت نام نکرده و شرکت نخواهم کرد.

وی افزود: سال آینده بازنشسته می شوم و باد ببنیم آیا مسئولان برنامه ای دارند که من را به کار برگردانند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در خصوص آزادی دو شهردار بازداشت شده گفت: در حال حاضر این دو فرد با وثیقه آزاد شدند اما چون هنوز متهم هستند نمی توانیم در موردشان صحبت کنیم می دانید که افراد تا زمانی که متهم هستند و تا زمان اعلام رای دادگاه حتی نامشان باید پنهان بماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha