کد خبر: آدينه-هاي-راديو-سلامت-از-کنترل-قاچاق-تج
۱۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۲

شبكه راديويي سلامت، پنجشنبه و جمعه مورخ 15 و 16 مهر ماه، در برنامه هاي خود به موضوعات متنوع و مختلفي از از کنترل قاچاق تجهيزات پزشکي تا اهل كجاييد؟ مي پردازد.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت، «چشم انداز» برنامه اي گفتگو محور است با هدف بررسي اسناد بالا دستي سلامت كه با نگاه به سند چشم انداز، سياست هاي برنامه هاي توسعه ابلاغي سلامت كشور و برنامه هاي اجرايي را در راستاي تحقق اهداف اسناد سلامت، بررسي مي كند.
 در همين ارتباط، اين برنامه، روز جمعه، با حضور محمود بيگلر، مدير کل نظارت بر تجهيزات و ملزومات پزشکي؛ دکتر حسن کيواني،  کارشناس تجهيزات پزشکي؛ و دکتر رضا مسايلي، کارشناس تجهيزات پزشکي از ساعت 22 به مدت 55 دقيقه، به بررسي برنامه هاي کنترل قاچاق تجهيزات پزشکي مي پردازد.
گفتني است، برنامه «چشم انداز» كاري از گروه اجتماعي شبكه راديويي سلامت است كه روزهاي جمعه هر هفته از موج اف.ام رديف 102 مگاهرتز تقديم شنوندگان صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.


چرا شما زندگي در روستا رو دوست داريد؟
شبكه راديويي سلامت، پنجشنبه ـ 15 مهر ماه، در برنامه «صبح و زندگي» به موضوع «اهل کجاييد؟» خواهد پرداخت.
برنامه زنده راديويي «صبح و زندگي» با حضور رامين نوري، کارشناس گردشگري و با تاكيد بر اينكه کيفيت زندگي در روستا به مراتب بالا تر از زندگي در شهر است به اين پرسش كه «چرا شما زندگي در روستا رو دوست داريد؟» پاسخ مي دهد.
«صبح و زندگي» به تهيه كنندگي «سيما غفاري» و اجراي «مصطفي مصطفوي»؛ عنوان برنامه اي از گروه سلامت اجتماعي راديو سلامت است كه روزهاي شنبه تا پنجشنبه هر هفته، از ساعت 7:05 دقيقه به مدت 80 دقيقه از موج اف.ام رديف 102 مگاهرتز تقديم شنوندگان صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.
ياد آور مي شود، موضوعات برنامه صبحگاهي «صبح و زندگي» بر اساس نياز مخاطبان و دغدغه هاي شنوندگان صداي سلامتي از جمله محيط زيست، ترافيك، بيماري ها و غيره انتخاب مي شود.
شنوندگان با ارسال پيامك به شماره 30000102 و تماس با شماره 22021954 مي توانند با اين برنامه راديويي ارتباط برقرار كنند.


آموزش هاي پيشگيري از اعتياد در مدارس
برنامه «تا رهايي» شبکه راديويي سلامت، 15 مهر ماه، به موضوع «آموزش هاي پيشگيري از اعتياد در مدارس» مي پردازد.
«تا رهايي» برنامه اي است گفتگو محور در خصوص معضلات فردي و اجتماعي پيش روي افرادي که در معرض و يا درگير اعتياد و سوء مصرف مواد هستند؛ که در اين برنامه به بررسي و شناسائي زمينه هاي اجتماعي گرايش به اعتياد و ترغيب افراد درگير به اعتياد به درمان و مداوا پرداخته مي شود.
جواني دوره مهمي از زندگي ست. در کنار آن عوامل خطر متعددي وجود دارد . توجه به دوره جواني و آموزش هاي پيشگيري از اعتياد  و  نقش دانشگاهها در پيشگيري از اعتياد در اين برنامه مطرح مي شود.
در همين ارتباط، اين برنامه راديويي، از ساعت 12 به مدت 40 دقيقه با حضور دکتر فيروزه جعفري، روانپزشک به موضوع «آموزش هاي پيشگيري از اعتياد در مدارس» خواهد پرداخت.
هدف اصلي و رويکرد اين برنامه در آموزش و پيشگيري اوليه و ثانويه اعتياد، بررسي مسائل ريشه اي موجود در جامعه در خصوص معضل اعتياد، پيشگيري از ابتلا افراد در معرض اعتياد، کمک به معتادان و خانواده هاي آنها در زمينه درمان و کمک به خانواده ها در کنترل و شناخت و رمان فردي از اعضاي خانواده درگير اعتياد و انجام مشاوره به معتادان و خانواده هاي آنان و ترغيب آنان به درمان است.
گفتني است، برنامه «تا رهايي» کاري است از گروه اجتماعي شبکه راديويي سلامت که هر هفته پنچ شنبه ها از موج اف.ام رديف 102 مگاهرتز تقديم شنوندگان مي شود.


چگونه کودکان را با بزرگان دين آشنا کنيم!
«آشنايي با بزرگان دين»، 16 مهرماه، در برنامه «بفرماييد سيب» شبكه راديويي سلامت، مورد بحث و بررسي قرار مي دهد.
«بفرماييد سيب» يك مجله تفريحي، سرگرم كننده و آموزشي با محوريت سلامت است كه هر هفته به يكي از موضوعات حوزه سلامت مي پردازد.
يادمان باشد بچه ها يک دوربين هميشه روشن در خانه ي ما هستند،آنها حافظه ي خوبي دارند و ما به عنوان والدين انها و بهترين الگوي رفتاري شان سبک زندگيمان درمابقي سال ( روزهايي غير از ايام محرم ) براي نتيجه گيري او از تاثير عشق به امام حسين در زندگي بسيار مهم است.
در همين ارتباط، اين برنامه كاري از گروه تغذيه و سلامت راديو سلامت است كه روز جمعه، با حضور مينا پورفرخ، روان شناس و مرتضي صفوي، دكتراي تغذيه، «چگونه کودکان را با بزرگان دين آشنا کنيم» را مورد بحث و بررسي قرار مي دهد.
ارتقاي آگاهي مخاطبان در حوزه سلامت در راستاي ايجاد نشاط و اميد بخشي به مخاطبان هدف اصلي برنامه «بفرماييد سيب» است.
گفتني است، برنامه عصرگاهي «بفرماييد سيب» ، جمعه هر هفته از ساعت 17 به مدت 120 دقيقه از موج اف.ام رديف 102 مگاهرتز تقديم شنونده هاي صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.


به كودكان احترام بگذاريد
شبکه راديويي سلامت در برنامه کوچه سلامت پلاک 102 ، 16 مهر ماه به موضوع «به كودكان احترام بگذاريد» خواهد پرداخت.
انسان‌ها ذاتاً علاقه‌مندند که ديگران به آن‌ها احترام بگذارند و اين مسئله شامل همۀ طبقات، از بزرگسال تا خردسال مي‌شود.به كودكان احترام بگذاريد آنها هم سرمايه‌هاي عظيم و ارزندۀ جامعه‌اند، و هم از اين قاعده مستثنا نيستند. به‌خصوص اگر اين اکرام و اظهار محبت به آن‌ها در مقابل ديگران باشد.
احترام به ديگران، يکي از عوامل مهم در جذب و اطاعت آن‌هاست و اين احترام دربارۀ کودکان بيشتر صادق است. اگر پدر و مادري به فرزند خود احترام بگذارند، در تربيت او موفق‌ترند. چون کودکان در اين‌ صورت بهتر به سخنان و نصايح والدين خود گوش مي‌دهند؛ اگر به شخصيت آن‌ها بي‌احترامي يا توهين شود، اين رفتار دشمني و کينۀ آن‌ها را به همراه خواهد داشت.
برنامه «كوچه سلامت، پلاك 102» روز جمعه، از ساعت 10:20 به مدت 100 دقيقه با حضور دكتر حميدرضا بابامرادي، روان شناسبه موضوع «اخلاق شهروندي: احترام» مي پردازد.
گفتني است، برنامه «كوچه سلامت، پلاك 102» كاري از گروه تغذيه و سلامت راديو سلامت است كه از بخش هاي چون گزارش زنده، دكه سلامت، كوچه فرعي، گلبرگ، بفرماييد خوش آمديد و موزيك زنده تشكيل شده است.


زيبايي هاي زندگي روستايي
شبكه راديويي سلامت، پنجشنبه، در برنامه «عصرتون سلامت»، به موضوع «زيبايي هاي زندگي روستايي» مي پردازد.
در زندگي روستايي آرامش نقش اصلي را بازي مي کند.يکي از مهمترين ويژگي ها و برتري هاي زندگي روستايي نسبت به زندگي شهري هم,همين آرامش است که تنها در روستاها ميتوان به آن رسيد.زندگي در روستا آدمي را از هر جنجال و قيل و قال و دود و دم رهايي مي بخشد.
شايد بسياري از شهرنشينان در همه ي زندگي خود آرامش يک شب يک مرد روستايي را نداشته باشند.روستا نشينان همواره يار و ياور يکديگرند و اگر دردي براي يکي از همسايگان پيش آيد, ديگران او را درمانند. اما در زندگي شهري امروزي بسياري از همسايگان حتا نام يکديگر را نمي دانند چه برسد بخواهند ياور هم باشند!
در همين ارتباط، «عصرتون سلامت» برنامه اي از گروه تغذيه و سلامت شبكه راديويي سلامت، روز پنجشنبه، با حضور كوروش صمدپور، دکتراي تغذيه؛  مهدي صفايي، کارشناس مراقبت هاي فردي و اجتماعي و دکتر حميدرضا بابامرادي، روانشناس درباره موضوع «روح زندگي در روستا» گفت و گو مي كند.
يادآور مي شود، برنامه راديويي «عصرتون سلامت»، پنجشنبه هر هفته، از ساعت 17 به مدت 120 دقيقه، از موج اف.ام رديف 102 مگاهرتز تقديم شنوندگان صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.


هوش درون فردي و برون فردي چيست؟

شبكه راديويي سلامت، پنجشنبه ـ 15 مهر ماه، در برنامه «درناهاي كاغذي»، موضوع «هوش درون فردي و برون فردي» را با حضور كارشناسان بررسي مي كند.

برنامه «درناهاي كاغذي» به منظور آگاهي والدين، به خصوص مادران نسبت به نيازهاي جسماني كودكان و بهبود زندگي آن ها، پنجشنبه هر هفته از ساعت 8:30 به مدت 25 دقيقه تقديم شنوندگان صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.
روز پنجشنبه، در برنامه «درناهاي كاغذي»،  دكتر منصوره حاج حسيني، روانشناس تربيتي، به موضوع «هوش درون فردي و برون فردي» مي پردازد.
گفتني است، برنامه «درناهاي كاغذي» كاري از گروه بهداشت و تندرستي راديو سلامت، با سه رويكرد رشد، تكامل و تغذيه كودكان تهيه و پخش مي شود.

تأثير ورزش بر روي ناهنجاري هاي قامتي دانش آموزان

برنامه «نفس دوم» شبكه راديويي سلامت، پنجشنبه ـ  15 مهر ماه، موضوع «تأثير ورزش بر روي ناهنجاري هاي قامتي دانش آموزان» تقديم شنوندگان صداي دانش، نشاط و آرامش مي شود.

مجله پزشكي و ورزشي «نفس دوم» با انگيزه تشويق مردم به ورزش هاي گروهي و همگاني با بخش هايي همچونيك نكته كوتاه اما شنيدني، آشنايي با بازي هاي گروهي، پرسش و پاسخ و ... از شبكه راديويي سلامت روي آنتن مي رود.
اين برنامه، پنجشنبه، با حضور دكتر حكاك زاده، متخصص پزشكي  ورزشي به موضوع «تأثير ورزش بر روي ناهنجاري هاي قامتي دانش آموزان» مي پردازد.
گفتني است، برنامه «نفس دوم» به تهيه كنندگي شهرام زين العابدين، كاري از گروه بهداشت و تندرستي شبكه راديويي سلامت، پنج شنبه هر هفته، از ساعت 9:05 روي آنتن مي رود.

بهداشت نذورات زير ذره بين راديو سلامت
«ساده مثل سلامت» شبكه راديويي سلامت، پنجشنبه ـ 15 مهر ماه،، به موضوع «بهداشت نذورات» مي پردازد.

برنامه «ساده مثل سلامت» كه كاري از گروه بهداشت و تندرستي شبكه راديويي سلامت است، از ساعت 14:40 به مدت 10 دقيقه با حضور دكتر فيروز اهتمامي، پزشك عمومي و متخصص بهداشت محيط به بيان نكاتي در مورد «بهداشت نذورات» مي پردازد.
گفتني است، ارتقاي ايمني محيط كار و سلامت افراد جامعه، مهم ترين هدف برنامه سازان برنامه راديويي«ساده مثل سلامت» است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha