آغاز به کار دبیرخانه کشوری طرح ملی یاس در خراسان جنوبی/ بهره مندی هزار دختر از آموزش های طرح یاس

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی؛ فائزه موهبتی بیان کرد: ‌طرح ملی یاس با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعیت هلال احمر از آبان سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان آغاز به کار کرده است.

وی با بیان اینکه طرح «یاس» برگرفته از نام حضرت فاطمه (س) است اظهار کرد: ارتقای عزت نفس، پذیرش مسئولیت اجتماعی، توانمند سازی ارتباطات و مشارکت اجتماعی از جمله اهداف اجرای این طرح است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از راه اندازی دبیرخانه ملی طرح یاس در استان خبر داد و افزود: ۲۰۰ خانه هلال در سراسر کشور زیر مجموعه این دبیرخانه فعالیت می کنند.

موهبتی با اشاره به اجرای طرح یاس در مناطق حاشیه‌نشین و روستاها، بیان کرد: در مرحله اول طرح، هزار دختر مددجو کمیته امداد در 40 منطقه حاشیه ای کلان شهرها و مناطق کمتر برخوردار طی هفت گام آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه دختران ۳۰ تا ۴۰ سال مددجو کمیته امداد تحت پوشش طرح یاس قرار می گیرند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه از ظرفیت آموزشی هلال احمر در این طرح برای توانمندسازی مددجویان استفاده می شود، افزود: آموزش‌هایی پیرامون امداد و کمک‌های اولیه، آسیب‌های اجتماعی، مشاوره، کار گروهی و خدمات داوطلبانه به جامعه هدف ارائه می شود.

موهبتی بیان کرد: در فاز اول از اجرای طرح، در سه منطقه قهستان، بورنگ و طبس مسینا از توابع شهرستان مرزی درمیان اجرایی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha