کد خبر: اجبار-به-غربالگری-حذف-شده-نه-خودش
۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۲۱
اجبار به غربالگری حذف شده نه خودش!

محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمین در خانه ملت در پاسخ به این سوال خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت درباره شبهات ایجاد شده در مورد حذف غربالگری اظهار کرد: همه بحث های پیش آمده در موضوع غربالگری و حواشی و جنجال ها یک کار رسانه ای بیشتر نبوده است.

وی ادامه داد: ما هیچگاه نگفتیم که غربالگری باید به طور کامل برداشته یا حذف شود تنها موضوعی که در این باره مطرح شد این بود که اجباری در انجام آن وجود نداشته باشد.

نقدعلی با بیان اینکه این هم به معنای جمع شدن غربالگری نیست، تصریح کرد: اینکه اجباری در انجام غربالگری نباشد بدیم معناست که فرد خودش تصمیم بگیرد که آیا نیاز به غربالگری دارد یا نه.

عضو کمیته جمعیت مجلس گفت: همه بحث هایی که در این رابطه در یکی دو هفته اخیر رخ داد باید بگویم که شیطنت رسانه ای بود که از سوی افراد دارای منافع انجام شد.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود وزارت بهداشت از توزیع لوازم پیشگیری از بارداری خودداری می کند، هم اینطور جواب داد: اصلا چنین چیزی نیست چراکه اینها لوازم مورد نیاز مردم است.

نقدعلی اضافه کرد: ما هرچه در قانون ازدیاد جمعیت مطرح کردیم در راستای فرزندآوری است و چیزی از مایحتاج و ضروریات مردم را محدود نمی کنیم.

خبرنگار: محمدسیاح

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha