کد خبر: اجرای-مجدد-طرح-ترافیک-بلای-جان-مردم-شد
۱۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۳
اجرای مجدد طرح ترافیک بلای جان مردم شد
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری با بیان اینکه تهران در شرایط بسیار سختی به سر می‌برد به گونه‌ای که در زمره شهرهای در صدر از حیث شیوع گسترده کرونا قرار گرفته‌ است و در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا که دولت تشکیل داده است فاقد یک مسئول فنی متخصص قدرتمندی است که بتواند برای هر موضوعی تصمیم بگیرد، ابلاغ و پیگیری کند و بر روند اجرای آن نظارت داشته باشد.

تعارض عمل بین مسئولان عامل گسترش مجدد کرونا در تهران

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در بیان علل شیوع گسترده مجدد کرونا در پایتخت، ادامه داد: درست است که رییس جمهور در ستاد ملی مقابله با کرونا حضور دارد و کارهایی انجام می‌دهد، اما لازم است فردی پاسخگو در مقابل این رویه باشد، کما اینکه رییس جمهور مطلبی را در خصوص نحوه مقابله با کرونا مطرح می‌کند بعد آقای حریرچی به عنوان معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مورد گفتگو می‌کند و مشخص نیست که چه مسئولیتی در ستاد دارد و آیا از طرف آن صحبت می‌کند؟ ضمن اینکه صحبت‌های وی در قالب گفتاردرمانی و درددل بیان می‌شود به طوری که در نحوه بیانش یک مسئول قدرتمند اعمال قانون نمی‌بینیم.

وی تصریح کرد: بازگشایی‌های سعی و خطایی بدون داشتن نیرو و مدیر کنترل‌کننده باعث شده است که بار دیگر شاهد شیوع گسترده این بیماری در بین شهروندان تهرانی باشیم، از سوی دیگر عدم هماهنگی بین مسئولان مربوطه کما اینکه از یک طرف گفته می‌شود طرح ترافیک اجرا شود از سوی دیگر گفته می‌شود که اعمال آن از عوامل افزایش سطح استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس و مترو می‌شود و در نهایت مردم شاهد این تعارض در عمل بین مسئولان هستند.

ستاد مقابله با کرونا قبل از وقوع فاجعه در تهران تدبیری بیندیشد

شاکری یادآور شد: یکی دیگر از موانع موجود برای کنترل بیماری کرونا به حوزه اطلاع‌رسانی برمی‌گردد، چرا که در این زمینه بیشتر شاهد هشدار هستیم و دستورالعمل یا اقدام مناسبی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مشاهده نمی‌شود و این موضوع باعث سردرگمی مردم شده است، تاجاییکه این بیماری را جدی نمی‌گیرند.

وی افزود: ضعف ستاد مقابله با کرونا در اجرای برنامه‌های مناسب در تهران برای کنترل این بیماری آشکار است، بنابراین لازم است قبل از اینکه این موضوع به یک فاجعه تبدیل شود، تصمیمات مقتضی اتخاذ شود.

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان پیشنهاد داد که حتما نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی در ستاد مقابله با کرونا حضور داشته باشند و بر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آن و روند اجرای مصوبات در این زمینه نظارت دقیقی داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha