کد خبر: استان-خراسان-رضوی-در-حال-عبور-از-پیک-سوم
۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۷

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر علی اصغر انجیدنی  افزود: در هفته‌های اخیر شاهد موج سوم کرونا بودیم ولی خوشبختانه با اعمال محدودیت‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم اکنون میزان مبتلایان کاهش یافته و از همراهی مردم در این زمینه با توجه به شرایط سخت اقتصادی قدردانی می‌شود.

وی ادامه داد: موج اول کرونا در  اسفند سال گذشته و فروردین ماه امسال، موج دوم در تیر و مردادماه و موج سوم این بیماری در آبان و آذر ماه ماه امسال خود را نشان داد و امیدواریم موج چهارم این بیماری در فصل زمستان را با همکاری مردم با مشکلات کمتری سپری و کنترل کنیم.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر شرایط بسیاری از شهرها تغییر کرده و از قرمز به نارنجی رسیده است و این شرایط به دلیل اعمال محدودیت‌ها به دست آمده و با عدم رعایت مردم ممکن است دوباره شرایط تغییر کند زیرا ما تا پایان زمستان همچنان با اوج‌گیری کرونا رو به رو خواهیم بود.

دکتر انجیدنی افزود: عموم مردم باید توجه داشته باشند که تغییر رنگ شهرها به معنای پایان کرونا نیست و همچنان باید محدودیت‌های کرونایی و دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه در شب یلدا را رعایت کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هزار و ۲۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری هستند که این میزان در ابتدای آذرماه ۲ هزار و  ۸۰ نفر بوده است و با رعایت محدودیت‌های کرونایی کاهش قابل توجهی یافته است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد بیماران کرونایی بستری در بخشهای مراقبت‌های ویژه بیمارستانهای استان خراسان رضوی را  ۳۷۶ نفر عنوان کرد و گفت: روزانه حدود ۲۰۰ بیمار جدید بر اثر کرونا در استان بستری می‌شوند.

انجیدنی افزود: در شهر مشهد با تدابیر اتخاذ شده مشکل کمبود تخت در موج سوم بیماری کرونا احساس نشد و اکنون شرایط خدمت‌رسانی به بیماران در حد مطلوبی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha