کد خبر: اعلام-آمادگی-هلال‌احمر-برای-برپایی-نق
۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۲
اعلام آمادگی هلال‌احمر برای برپایی نقاهتگاه ویژه بیماران مبتلا به کرونا در سراسر کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت‌ هلال‌احمر؛ دکتر کریم همتی در آیین "اهدای نفس" با تقدیر از خیرین برای مشارکت و همکاری با هلال‌احمر در تامین نیازهای بیماران کشور گفت: امدادگران، داوطلبان و جوانان هلال‌احمر با از خودگذشتگی و ایثار از آغاز بحران شیوع کرونا، بهترین لحظات خود را در کنار مردم بودند و ما اعتقاد داریم هر اقدامی که منجر به نجات جان حتی یک نفر شود بسیار ارزشمند است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد: علیرغم تمام خدمات و زحماتی که کشیده شده در حال حاضر با فاز سوم بیماری کرونا روبرو هستیم و آمار نگران کننده مرگ و میر بر اثر این بیماری در کشور، می‌طلبد که تمام دستگاه‌های مسئول در کنار وزارت بهداشت قرار گیرند تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

دکتر همتی افزود: به همین منظور هلال‌احمر و وزارت بهداشت، برای حضور بیش از ۲۰ هزار جوان هلال‌احمری در قالب تیم‌های ۳ نفره در کنار تیم‌های وزارت بهداشت تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند تا با همکار و همراهی بی‌نظیر سه مجموعه وزارت بهداشت، هلال‌احمر و بسیج مستضعفین، طرح "شهید سلیمانی" برای کنترل و مدیریت بیماری کرونا در کشور اجرا شود.

بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال‌احمر همراه با بیماران نیازمند

رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه به سابقه فعالیت ۲ دهه‌ای بانک امانات تجهیزات پزشکی در هلال‌احمر اشاره کرد و افزود: این جمعیت با اجرای طرح بانک امانات، تجهیزات پزشکی شامل تخت‌های بیمارستانی، کپسول اکسیژن و ... را به شکل امانت و رایگان در اختیار بیماران قرار می‌دهد. در حال حاضر نیز با وجود شیوع بیماری کرونا و نیاز بیماران مبتلا به این بیماری به کپسول‌های اکسیژن، طرح "اهدای نفس" با مشارکت خیرین و هلال‌احمر به اجرا درآمده و در این اقدام، ظرف یک ماه توانستیم ۹۹۹ کپسول اکسیژن، ۹۹۹ مانومتر، ۹۹۹ پالس اکسیژن و ۳۰۰ ماسک اکسیژن تامین کنیم. این کپسول‌ها در بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال‌احمر در سراسر کشور توزیع می‌شود و براساس دستور پزشکان به شکل امانت در اختیار بیماران نیازمند قرار می‌گیرد.

دکتر همتی گفت: بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال‌احمر دارای ۱۵۰۰ کپسول بود که کپسول‌های جدید نیز به این میزان اضافه می‌شود.

کمک‌های بین‌المللی به هلال‌احمر برای تامین دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و کپسول اکسیژن هزینه می‌شود

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: در حال حاضر در کشور تنها ۲۰ دستگاه اکسیژن ساز داریم که با توجه به نیاز جامعه لازم است این تعداد را با مشارکت خیرین به یکهزار دستگاه و تعداد کپسول‌های اکسیژن اهدایی را نیز به ۴ هزار کپسول افزایش دهیم. به همین منظور ۲۵۰ هزار فرانک کمک‌های بین‌المللی که برای مقابله با بیماری کرونا در اختیار هلال‌احمر قرار گرفته جهت تامین کپسول اکسیژن و دستگاه‌های اکسیژن ساز هزینه می‌شود. امیدواریم خیرین نیز به همکاری و همراهی خود در این مسیر ادامه دهند تا نیاز تمام بیماران کشور را تامین کنیم.

اعلام آمادگی هلال‌احمر برای برپایی نقاهتگاه ویژه بیماران مبتلا به کرونا در سراسر کشور

رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین با تاکید بر لزوم همکاری خیرین و هلال‌احمر برای برداشتن باری از دوش مردم، وزارت بهداشت و پرسنل کادر درمان برای عبور از بحران کرونا افزود: جمعیت هلال‌احمر امروز لیستی از مراکزی که می تواند در سراسر کشور به عنوان نقاهتگاه و ظرف مدت ۷۲ ساعت آماده کند در اختیار وزارت بهداشت قرار داد و امیدواریم بتوانیم نقاهتگاه‌های مناسبی برای بیماران مبتلا به بیماری کرونا برپا کنیم.

همراهی مردم با هلال‌احمر در طرح "آمران سلامت"

دکتر همتی در ادامه افزود: امدادگران و جوانان هلال‌احمر در سال نو با طرح تب‌سنجی مسافران در مبادی ورودی و خروجی‌های استان‌ها در خدمت مردم بودند و پس از آن در سال جاری اقدامات و طرح‌های ارزشمندی همچون اجرای طرح "نذر آب" در استان‌های دچار خشکسالی و طرح "آمران سلامت" در سراسر کشور به منظور توزیع ماسک و راهنمایی مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی با هدف پیشگیری از شیوع گسترده‌تر بیماری کرونا و با مشارکت و همراهی خیرین و هلال‌احمر، اجرا شد.

وی گفت: در طرح آمران سلامت هلال‌احمر ۱۳ هزار جوان در بیش از ۴ هزار پایگاه به خدمت پرداختند که نمود بیرونی اجرای این طرح، همراهی مردم با هلال‌احمر بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha