کد خبر: افتتاح-نخستین-مرکز-فنآوری-سلولهای-بنی
۷ مرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۴۹

نخستین مرکز فن آوری سلول های بنیادی خون ساز کشور صبح امروز در رشت افتتاح شد.

به گزارش  گروه فضای خبرگزاری  سلامت به نقل از صدا و سیما با افتتاح این مرکز زمینه درمان بیماری و پیوند اعضای بیمارانی که با اهداء کننده خون نزدیکی ژنی داشته باشند فراهم شد.

مدیر کل انتقال خون گیلان نیز در مراسم افتتاح  نخستین مرکز فن آوری سلول های بنیادی خون ساز کشور از اختصاص 7 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای خون گیری هزار و 500 نفر از داوطلبان مشارکت در آزمایش های ژنی تا پایان امسال خبر داد و گفت : هزینه هر آزمایش 5 میلیون ریال است که برای اهداء کنندگان بطور رایگان انجام می شود.

دکترعلی داوودی با بیان اینکه اهداء کنندگان سلول های بنیادی خون ساز و خانواده های آنان در آینده می توانند از خدمات نخستین مرکز فن آوری سلول های بنیادی خون ساز کشور برای درمان بیماری های سخت علاج بهره مند شود افزود : علاوه بر این بیماران دارای مشابهت ژنی نیز می توانند از خدمات این مرکز بهرمند شوند.

مدیر کل انتقال خون گیلان نخستین داوطلبی بود که امروز خون خود را برای گرفتن سلول های بنیادی خون ساز اهداء کرد.

استاندار گیلان در مراسم افتتاح نخستین مرکز فن آوری سلول های بنیادی خون ساز کشور به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: حمایت های لازم را برای افزایش عملکرد اداره کل انتقال خون گیلان و ارتقاء خدمات مرتبط  با فرآورده های خونی به انجام خواهد داد.

محمد علی نجفی همچنین بر لزوم راه اندازی شعبه دوم اداره کل انتقال خون در مرکز استان تاکید کرد و افزود : فعالیت 4 بیمارستان جراحی قلب ، وجود هزار و 200 بیمار تالاسمی و تعداد زیاد ورود گردشگران به گیلان ایجاب می کند مراکز درمانی استان را بیش از پیش تجهیز کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha