کد خبر: افزایش-25درصدی-عوارض-قطع-محیط-بن-درختان
۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۳۰
افزایش 25درصدی عوارض قطع محیط بن درختان

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت؛ زهرا صدراعظم نوری رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در دویست و شصت و هشتمین جلسه شورا با اشاره به اینکه لایحه شهردار تهران راجع به تعرفه عوارض حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها بر اساس ارزش شاخص اکولوژیک درختان است، اظهار کرد: در این لایحه یک ماده واحده قرار دارد که بر اساس این ماده واحده شهرداری مکلف است از ابتدای سال ۱۴۰۰ نسبت به اخذ تعرفه جدید عوارض حفظ و گسترش در شهرها مطابق با فرمول عنوان شده عمل کند.

وی با بیان اینکه ابعاد این لایحه در کمیسیون سلامت و محیط زیست بررسی شده است، افزود: در این لایحه دو موضوع مطرح شده که یکی عوارض مربوط به محیط بن درختان و دیگری عوارض EC که مربوط به ضریب اکولوژیک است. این لایحه بررسی شده و تغییرات کلی به ویژه در عوارض محیط پایه ارائه شده است.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: در لایحه شهرداری تهران با توافقاتی که با کمیسیون برنامه و بودجه انجام شده تغییرات اساسی ایجاد شده که خود شهرداری تهران هم با آن موافق است.

نوری بیان کرد: در این لایحه به ارزش اکولوژیک درختان توجه زیادی می‌شود و درختی که دارای محیط بن قابل توجهی است، از لحاظ عوارض، ارزش اکولوژیک بسیار بالایی نسبت به درختی با محیط بن کمتر دارد و در نتیجه از نظر عوارض متفاوت است.

وی اشاره کرد: در این لایحه شهرداری تهران بر اساس برنامه پنج ساله شهرداری تهران را مکلف کردیم که عوارض اکولوژیک را محاسبه کند. بر این اساس یک عوارض مربوط به محیط بن درختان است که در گذشته به صورت سانت به سانت بوده، تغییر کرده است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در نتیجه عدد را از ۶۸۰ هزار تومان پایه، ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفتیم و مقدار آن را کاهش دادیم و تا محیط بن ۲۵۰ عدد ما یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال شده است که در گذشته این رقم ۸۸۰ میلیون ریال بوده است.

نوری گفت: در واقع با این اقدام میانگین اعداد محیط بن را تعدیل کردیم؛ در نقاطی کاهش و در نقاطی افزایش پیدا کرده و به کرانه میانگین تعادل بخشیده شده است. در مجموع می‌توان گفت رقم ۲۵ درصد افزایش عوارض قطع محیط بن درختان در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: بعضی گونه های درختان مانند سکویا، توس، بلوط، اکالیپتوس هم که در این لایحه نیامده بودند در این لایحه دیده شدند.

اعضای شورای شهر تهران در نهایت افزایش ۲۵ درصدی میانگین عوارض قطع محیط بن درختان در سال آینده را به تصویب رساندند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha