کد خبر: افزایش-تعامل-هلال-احمر-با-رسانه-ها-در-دس
۳ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۳۸
افزایش تعامل هلال احمر با رسانه ها در دستور کار است

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان بوشهر؛ دکتر روح‌الله استاک امروز 3 دی در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه‌ استان بوشهر اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر یکی از ارکان ستاد مدیریت بحران است و در حال حاضر سند ملی مدیریت بحران را تنظیم کرده که برخی از مفاد این سند را با خبرنگاران جهت بررسی بهتر به اشتراک گذاشته است.

وی بیان کرد: با روی کار آمدن دکتر همتی و بازدید از انبارهای تجهیزات این نهاد، خوشبختانه ۵۰ درصد از ظرفیت انبارهای جمعیت هلال‌احمر در سراسر کشور تأمین شده است اما هنوز تا شرایط ایده آل فاصله داریم.

استاک در خصوص تأسیس خانه‌های هلال در سراسر کشور گفت: خانه‌های هلال در شهرها و روستاهای کمتر توسعه‌یافته و دوردست راه‌اندازی می‌شود که در مواقع بحران و ساعات اولیه حادثه که دسترسی کمتری به این مناطق وجود دارد، این خانه‌های هلال تا رسیدن نیروهای امدادی، وظیفه خدمات‌رسانی اولیه را به مردم دارند.

وی افزود: حدود 4 هزار خانه هلال در کشور داریم که تاکنون ۷۰ خانه هلال در استان بوشهر تشکیل شده و در افق بلندمدت نیاز به تأسیس و تجهیز ۳۷ هزار خانه هلال برای مواقع بحران در کشور داریم.

استاک خاطرنشان کرد: پیشنهاد این طرح از تجربه زلزله بم اتفاق افتاد که منجر به جان‌ باختن تعدادی از هموطنانمان شد، در حالی که در ساعات اولیه زلزله، کسی از حادثه اطلاع نداشت.

مدیرکل روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر کشور از راه‌اندازی سامانه ۱۴۷ جمعیت هلال‌احمر خبر داد و گفت: مردم می‌توانند برای برقراری ارتباط بهتر، پیشنهادها و انتقادات از طریق سامانه ۱۴۷ اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha