کد خبر: بارش-برف-و-باران-و-وزش-باد-شدید-موقتی-در
۲۲ دی ۱۴۰۰، ۹:۵۵

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام فعالیت سامانه بارشی در نیمه‌غربی کشور نسبت به وقوع سیلاب در استان‌های پربارش هشدار داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی  تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز بیست و دوم دی و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی امروز در نوار­ غربی کشور فعال است و تا ظهر امروز در کردستان، کرمانشاه و زنجان بارش‌های پراکنده گزارش شده است. با این حال از بعد­از­ظهر پنجشنبه و­­ با ورود سامانه بارشی به کشور­ در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، زنجان­، قزوین و از اواخر روز هم در استان‌های البرز، تهران، گیلان و مازندران بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی را داریم.

گودرزی ادامه داد: روز جمعه کل نیمه غربی کشور­ شاهد بارندگی است و روز شنبه در بیشتر مناطق شاهد بارندگی خواهیم بود. همچنین در روز یکشنبه در نوار شمالی و برخی از نقاط غرب­ و ­جنوب شرق شاهد بارش هستیم.

وی در مورد شدت بارش‌ها که از سوی سازمان هواشناسی منجر به صدور هشدار نازنجی شده است، افزود: برای فردا بعدازظهر در آذربایجان غربی و غرب کردستان بارش‌ها نسبتا شدیدتر است­ و در روز جمعه در غرب آذربایجان غربی، شمال و شرق خورستان، شمال و­ غرب فارس، بوشهر، چهار­محال و بختیاری، غرب کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویر­احمد، غرب اصفهان و­ ارتفاعات استان‌هایی مثل البرز­، گیلان و مازندران بارش‌ها به نسبت شدید است و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها و کاهش دید و لغزندگی جاده ها، بسته شدن جاده های کوهستانی و برفی­ در این استان‌ها وجود دارد که حتما هموطنان تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: از جمعه تا دوشنبه هفته آتی در نوار شمالی و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و مناطق غربی کشورمان به طور محسوسی کاهش دما را خواهیم داشت. ضمن اینکه در روزهای جمعه و شنبه دریای خزر و  شمال خلیج فارس مواج­ و متلاطم خواهد بود.

به گفته گودرزی تهران امروز در مناطق پرتردد شاهد غبار صبحگاهی بوده و ­از امشب شاهد وزش باد خواهد بود. تهران از فردا بعدازظهر شاهد بارش خواهد بود و روزهای جمعه و شنبه این بارش‌ها ادامه خواهد داشت که این شرایط کمک خواهد کرد، هوای پایتخت طی روزهای آینده مطلوب تر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha