کد خبر: بازگشایی-مراکز-خرید،ضدعفونی-اماکن-را
۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۹:۵۵
بازگشایی مراکز خرید،ضدعفونی اماکن را با مشکل مواجه کرد/هیچ مورد فوتی نداشتیم

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت با اشاره به اقدامات این سازمان براس مقابله با کرونا ویروس اظهار داشت: سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از روزهای اولی شیوع کرونا ویروس در غالب ستاد مقابله با کرونا در شهرداری تهران اقدامات زیادی انجام داد.

وی افزود: این ستاد به مدیریت یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران تشکیل شد و از همان روزهای اول همه گیری ویروس بحث ضدعفونی اماکن و معابر عمومی شهر تهران را در دستور کار خود قرار داد.

ملکی بیان داشت: این سازمان با استفاده از ظرفیت های داخلی و متخصصان سازمان آتش نشانی تهران اقدامات خوبی در راستای ضدعفونی معابر عمومی انجام داد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تاکید کرد: متاسفانه با بازگشایی بسیاری از اماکن تهران مانند پاساژها، تالارها، مراکز خرید، رستوران‌ها و عبور و مرور زیاد مردم در سطح شهر عملا ضدعفونی معابر از بین رفت.

وی یادآور شد: در حال حاضر سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اماکن عمومی مانند ایستگاه‌های اتوبوس، پایانه‌های تاکسی رانی و اتوبوس رانی و میادین میوه و تره بار را هر روز ضدعفونی می‌کند‌.

ملکی بیان کرد: سازمان آتش نشانی در ماه‌های گذشته ضدعفونی ایستگاه‌های مترو را هم‌ بر عهده داشت اما اکنون خود مترو ضدعفونی ایستگاه ها را بر عهده دارد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به آمار فوتی‌های نیروهای سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: در سازمان آتش نشانی هم نیروهای مبتلا به کووید 19 داشتیم اما خوشبختانه به خاطر اینکه نیروهای آتش نشانی جوان و ورزشکار هستند هیچ مورد فوتی در این سازمان نداشتیم.

ملکی ادامه داد: بر اساس آمار سازمان درمان آتش نشانی خوشبختانه هیچ کدام از نیروهای این سازمان که به کرونا مبتلا شده بودند هم به خاطر شرایط حاد در بخش آی سی یو بستری نشدند.

وی با اشاره به تامین مواد ضدعفونی برای پاکسازی و بهداشتی کردن معابر عمومی افزود: سازمان آتش نشانی شهرداری تهران بخشی از مواد ضدعفونی را از ستاد مبارزه با کرونا دریافت می کند و بخشی هم توسط خود سازمان خریداری می شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران یادآور شد: متاسفانه امسال به خاطر شیوع کرونا نتوانستیم مانند سال های گذشته برنامه خاصی برای روز آتش نشان داشته باشیم.

گفت و گو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha