کد خبر: بخش-خصوصی-پیش-قراول-درمان-ناباروری-است
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۵۹

رییس انجمن جنین شناسی با بیان این که حمایت از درمان ناباروری وظیفه دولتی است، اذعان داشت: بخش خصوصی پیش قراول این مهم در کشور است.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت، دکتر محمدمهدی آخوندی رییس انجمن جنین شناسی و بیولوژی ایران گفت: امروز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه، دومین کنگره بین المللی تولید مثل و دومین جشنواره برترین های تولید مثل با حضور مسولان، اساتید، محققان، دانشجویان افتتاح می شود.
آخوندی با اشاره به استقبال از نخستین کنگره بین المللی تولید مثل، جاودانگی را از دغدغه های بشر عنوان و تصریح کرد: فرزندآوری تضمین کننده جاودانگی است.
وی، فرزند را کالایی بدون جایگزین عنوان کرد و افزود: کاهش نرخ باروری و سالخوردگی جمعیت در دهه های آینده، دغدغه امروز کشور است. در حال حاضر چهار میلیون زوج از ناباروری رنج می برند که تحقیقات بسیاری برای درمان آن انجام شده، اما لازم است این مساله به صورت ریشه ای بررسی شود.
آخوندی تصریح کرد: امروزه رویکرد سلامت باروری جایگزین سیاست کنترل جمعیت شده و انتظار می رود دولت از حضور متخصصان برای تدوین بهتر سیاست ها استفاده نماید.
وی یادآور شد: انجمن جنین شناسی و بیولوژی ایران با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی و دانشگاه علوم پزشکی ایران، کمپین "خانواده، تولیدمثل و فرزندآوری" را راه اندازی نموده که موجب ایجاد گفتگو در فضای رسانه ای شده است. بازتاب گسترده از این کمپین در رسانه ها نشانگر توفیق چنین اقداماتی در فضای عمومی جامعه است.
رییس انجمن جنین شناسی و بیولوژی ایران اذعان داشت: متاسفانه امکان برخورداری از خدمات درمان ناباروری هنوز برای تمام زوج ها فراهم نشده است.
وی خاطرنشان کرد: توسعه امکانات و خدمات درمان ناباروری، وظیفه دولت ها است؛ اگرچه تاکنون بخش خصوصی بدون حمایت دولتی پیش قراول این حرکت بوده است.
آخوندی گفت: متاسفانه درمان ناباروری هنوز تحت پوشش بیمه نیست و سیاستگذاران و مجریان باید در برنامه های خود به این مهم توجه داشته باشند.
کدخبرنگار41020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha