کد خبر: برنامه-های-هفته-هلال-امسال-با-رعایت-پرو
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۰:۱۹
برنامه های هفته هلال امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان کردستان،دکتر پیام جلالی با اشاره به اینکه از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت به نام هفته گرمیداشت هلال احمر نامگذاری شده است، اظهار داشت: برنامه‌های گرامیداشت این هفته امسال با شعار ملی " یک قرن خدمات داوطلبانه مقایسه نشدنی" برگزار می‌شود و هر روز هفته نیز شعار مختص به خود را دارد.

وی افزود: روز شنبه ( ۱۸ اردیبهشت) با شعار " خانه‌های هلال، جامعه تاب آور" نامگذاری شده که در این روز برنامه این جمعیت بازدید از خانه‌های هلال و یا افتتاح یک خانه هلال جدید در سطح استان است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان ادامه داد: روز یکشنبه( ۱۹ اردیبهشت) به نام "همدلی مهربانانه" نامگذاری شده است که در این روز توزیع یک هزار بسته‌ معیشتی در دستور ما قرار دارد.

وی اضافه کرد: روز دوشنبه (۲۰ اردیبهشت) با شعار "امدادگری، کاهش آلام بشری" نامگذاری شده که در این روز مانور امداد و نجات در یکی از شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

دکتر جلالی شعار روز سه شنبه (۲۱ اردیبهشت) را "سلامتی پویایی و حرکت" عنوان کرد و افزود: در این روز تمامی خدمات درمان و توانبخشی هلال احمر استان با ۵۰ درصد تخفیف به مردم ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز چهارشنبه (۲۲ اردیبهشت) در راستای شعار سال به نام روز "تولید، پشتیبانی، مانع زدایی" نامگذاری شده است، اضافه کرد: روزهای پنج شنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت به نام‌های "ایثار، ارزش ماندار" و "خانواده بانشاط، جامعه سالم" نامگذاری شده است که به دلیل همزمانی این دو روز با عید فطر و در راستای تکریم این جشن مذهبی هنوز برنامه خاصی برای این دو روز پیش بینی نشده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا تعدادی از برنامه‌های جمعیت هلال احمر کردستان به ویژه در حوزه آموزش به صورت مجازی برگزار می‌شود.

۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سطح استان کردستان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محورهای مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌ها مستقر و آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستند.

هر ساله همزمان با هشت می مصادف با ۱۸ اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، هفته گرامیداشت این جمعیت در کشورمان آغاز می‌شود و تا ۲۴ اردیبهشت ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha