کد خبر: بهزیستی،-شناسنامه-اجتماعی-محلات-است
۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۵۰
بهزیستی، شناسنامه اجتماعی محلات است

به گزارش خبرگزاری سلامت از اصفهان،محمد نفریه افزود: ایجاد مراکز مثبت زندگی در واقع مردمی کردن ارائه خدمات محسوب می‌شود. با این طرح خدمات محله محور و دسترس پذیر می‌شود. در واقع بهزیستی با ایجاد و گسترش مراکز مثبت زندگی، بهزیستی کوچک و تخصصی در محلات راه‌اندازی می کند و به جای رجوع جامعه هدف به بهزیستی، کارشناسان مراکز مثبت زندگی به آنها مراجعه می‌کنند.

وی گفت: مراکز مثبت زندگی، شناسنامه اجتماعی خدمات بهزیستی بر اساس نگاه خانواده‌محوری است و در حوزه افراد دارای معلولیت که تا کنون بر فرد معلول تمرکز داشت، نیازمندی‌های کل خانواده لحاظ می‌شود و از همین رو ایجاد این مراکز  بیشترین بازدهی را برای حوزه توانبخشی سازمان به همراه خواهد داشت.

رویکرد خانواده‌محوری اساس فعالیت‌های بهزیستی است

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: رویکرد خانواده‌محوری اساس فعالیت‌های بهزیستی است.

محمد نفریه در جلسه شورای اداری بهزیستی استان اصفهان با تاکید بر رویکرد خانوداه محوری بهزیستی در تمامی فعالیت‌های اجرایی، تصریح کرد: در گذشته خدمات بهزیستی بویژه مستمری ماهانه مختص خود فرد دارای معلولیت بود و خانواده فرد معلول یا معلول سرپرست خانوار از کار افتاده مغفول واقع می‌شد. اما در نگاه خانواده محور، کل خانواده از خدمات سازمان استفاده می‌کنند و بر همین اساس ۱۷۸ هزار فرد دارای معلولیت را با بعد خانوار تحت پوشش حمایتی حوزه توانبخشی قرار دادیم و بر اساس همین رویکرد حتی فرزندان دانشجوی افراد دارای معلولیت سرپرست خانوار از کمک هزینه دانشجویی برخوردار شدند.

وی گفت: ۱۲هزار نفری که حق پرستاری دریافت می‌کردند، امسال به ۳۲ هزار نفر افزایش پیدا کرده‌ است و  میزان حق پرستاری همانند یا حداقل دوم سوم هزینه دریافت حق پرستاری افراد دارای ضایعه نخاعی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha