کد خبر: تلاش-های-مدافعان-سلامت-در-ذهن-تاریخی-مر
۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۷:۱۰

به گزارش  گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، مهندس پرویز فتاح در دیدار وزیر بهداشت به مناسبت فرا رسیدن روز پرستار، اظهار داشت:  کادر بهداشتی و درمانی در سراسر کشور با همت بلند خود، با وجود کمبودهای اقتصادی و تحریم های ظالمانه، فداکاری تاریخی انجام دادند و رهبر معظم انقلاب بارها تمجید فرمودند و تلاش های مدافعان سلامت در ذهن تاریخی مردم ایران ماندگار شد.

وی افزود: مجموعه بنیاد مستضعفان از روز اول شیوع کرونا در کشور، آمادگی خود را برای کمک به نظام سلامت اعلام کرد که ما گرچه تخصص این کار را نداریم اما با امکاناتی که داریم، در کنار وزارت بهداشت هستیم. هتل ها را برای قرنطینه، غذا، تولیدات بنیاد و تعدادی آمبولانس را برای این کار اختصاص دادیم.

رییس بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: سعی کردیم برای کمک به دانشگاه های علوم پزشکی در استانها، دریغ نکنیم و همکاری ها تا الان ادامه پیدا کرده است. تعدادی بیمارستان در مناطق محروم در حال ساخت داریم که در تاریخ توافق شده، رو به تکمیل است. به عنوان نمونه مراحل ساخت بیمارستان 64 تختخوابی مراوه تپه تکمیل شده و بیمارستان 242 تختخوابی آبادان نیز در مرحله نهایی است و با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.

مهندس فتاح یادآور شد: حدود 40 مرکز جامع سلامت از سوی بنیاد علوی در حال ساخت است که در مراحل پایانی تکمیل است و تعدادی آمبولانس نیز برای این مراکز در حال خرید است. برای خرید دستگاه های اکسیژن ساز بیمارستانی بنا به درخواست وزارت بهداشت، اقدام کرده ایم و قطعا تهیه و تحویل مناطقی می شود که اولویت وزارت بهداشت است.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان امام خمینی(ره) از ما تقاضا داشت که تجهیزات سرمایه ای برای راه اندازی مهدی کلینیک را تامین کنیم که در هیات امنای بنیاد مستضعفان مطرح و تصویب شد چون به این بیمارستان، محرومین زیادی از سراسر کشور مراجعه می کنند و درمان می شوند.

رییس بنیاد مستضعفان افزود: با توجه به نزدیک شدن به روز پرستار، چندین هدیه ناقابل به تعدادی از پرستاران در تهران دادیم اما آمادگی داریم که به تمامی پرستاران و پزشکان که وزارت بهداشت عنوان کند، هدایایی اهدا کنیم و تا فردا بیش از 8 هزار بسته هدیه به پرستاران تهران تقدیم می شود البته این هدایای ناقابل، جبران زحمات آنها نیست بلکه نوعی قدردانی از آنها است. ما تا پایان ایام کرونا در وزارت بهداشت هستیم.

مهندس فتاح گفت: پاندمی کرونا بر اقتصاد و خیلی از مشاغل در کشور تاثیر گذاشت و ما بر حسب وظیفه ذاتی خودمان با تمرکز بر مناطق محروم، بیش از دو میلیون بسته معیشتی را در این مناطق توزیع کردیم. در این مدت 700 میلیارد تومان به کمیته امداد و 250 میلیارد تومان هم مستقیما به سازمان بهزیستی کمک کردیم.

وی خاطرنشان کرد: به کادر آرامستان ها در سراسر کشور کمک هایی تقدیم کردیم و هر کجا احساس کردیم که نقطه مغفولی است، به آنجا کمک کردیم و این کمک ها ادامه دارد و نظر مقام معظم رهبری نیز همین است که این کمک ها را ادامه دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha