کد خبر: خادمان-حوزه-سلامت-در-ایام-بحران-کرونا-ا
۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۴۱
خادمان حوزه سلامت در ایام بحران کرونا اوج ایثارگری را به نمایش گذاشتند

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد،دکتر سیدمحمدحسین بحرینی در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع سلامت، اظهار کرد: خادمان مردم در حوزه سلامت از نخستین روز شیوع بحران کرونا خدمتی بی‌وقفه را به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ داشتند و در این راه خود مبتلا شده و عده‌ای هم جان خویش را تقدیم کردند که برای مبتلایان آرزوی سلامتی داریم و نام و یاد شهدای مدافع سلامت را هم گرامی می‌داریم.

وی افزود: هرکس که در هر لباسی به مردم خدمت می‌کند می‌خواهد که بهترین خدمت را ارائه نماید و روپوش سفیدی که برتن کادر درمان بیمارستان‌ها است افتخار بزرگ خادمان حوزه سلامت بوده و این افراد در ایام بحران کرونا اوج ایثارگری را به نمایش گذاشتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه شهدای والامقام نغمه‌های زیبا، بی‌نظیر و ماندگار ایثار و از خودگذشتگی را سرودند، گفت: جهادگران ما در دوران‌ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دفاع از حرمین شریفین و دفاع از سلامت جامعه در لباس‌های مختلف بهترین صحنه‌ها را خلق کردند.

دکتر بحرینی با بیان اینکه پزشکان در هر شرایطی در حال خدمت به مردم هستند، خاطرنشان کرد: پزشک ایرانی با پای شکسته در حال خدمت به بیمار کرونایی بوده، آن هم در حالیکه در کشور آمریکا که راس آمار مبتلایان و فوتی‌های جهان قرار دارد پزشکان به‌جهت برنامه‌ریزی نادرست مسئولان از بیمارستان‌ها و بیماران متواری هستند.

وی بیان کرد: ملت ایران همواره قدردان خادمان خود در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه سلامت بوده و هستند و مهمترین خواسته کادر درمان کرونایی از آنان ادامه همکاری با مدافعان سلامت تا زمان ریشه‌کنی بحران کرونا است.

اجر و پاداش ویژه کادر درمان حاضر در جبهه مبارزه با ویروس کرونا در نزد حق‌تعالی محفوظ است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: اجر و پاداش ویژه کادر درمان حاضر در جبهه مبارزه با ویروس کرونا در نزد حق‌تعالی کمتر از جبهه‌های حق علیه باطل و دفاع از حرمین شریفین ائمه اطهار(ع) نبوده و نیست.

حجت‌الاسلام حسین معصومی خاطر نشان کرد: تلاش‌ و اثربخشی مدافعان سلامت تنها مربوط به این روزهای کرونایی که به‌واقع جای تقدیر و خداقوت ویژه هم دارد نیست و نقش کلیدی این سفیدپوشان زحمتکش از دوران دفاع مقدس تاکنون به‌خوبی دیده شده است.

وی افزود: پزشکان آن دوران امدادرسانی به مجروحان جنگی را داشتند و پزشکان امروز نیز به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ خدمت‌رسانی می‌کنند و ادامه دهنده راه پزشکان دیروز در جنگ امروز که مبارزه با ویروس کرونا بوده، هستند‌.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه آرزوی بهبودی و سلامتی کامل برای کلیه بیماران، به‌ویژه بیماران کرونایی و بالاخص کادر درمان مبتلا به کووید ۱۹ داریم، خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس ۲۱ شهید را تقدیم کرده و در جبهه مبارزه با کرونا نیز تا کنون ۱۵۴ مدافع سلامت به شهادت رسیده اند.

حجت الاسلام معصومی تصریح کرد: خادمان مردم در بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی همچون تک‌تک آحاد مختلف جامعه قدردان تلاش‌ها و زحمات یکایک خادمان حوزه سلامت در تمامی دوران‌ها، به‌ویژه ایام مبارزه با بحران کرونا هستند و دست مدافعان سلامت را با افتخار می‌بوسیم، کسانی که جان خود را به خطر انداختند تا جان همنوعانشان حفظ شود.

وی تاکید کرد: اجر و پاداش ویژه کادر درمان حاضر در جبهه مبارزه با ویروس کرونا در نزد حق‌تعالی کمتر از جبهه‌های حق علیه باطل و دفاع از حرمین شریفین ائمه اطهار(ع) نبوده و نیست و شهدای مدافع سلامت همانند شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم ،برای همه ملت ایران عزیز و قابل احترام هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha