کد خبر: درمان-ناباروری-با-طب-سنتی
۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۲

عضو پیوسته انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: در صورتی که برای ناباروری زوجین عامل شناخته شده ای کشف نشد، طب سنتی برای درمان کمک کننده است.

 

دکتر مامک هاشمی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: به طور معمول زوجین برای بچه دارشدن باید تحت بررسی و انجام آزمایشات مربوطه قرار بگیرند، در صورتی که زوج های نابارور از درمان های رایج پاسخی دریافت نکردند طب سنتی قابل استفاده است.

وی تأکید کرد: نکته مهم آن که از همان ابتدا همزمان با درمان های رایج برای موفقیت درمانی طب سنتی هم مفید است و این دو درمان با یکدیگر تداخل ندارند.

متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: یکسری درمان ها اصلاحات کلی است، در این طب در صورتی که یکی از زوجین عامل ناباروری است برای موفقیت درمان لازم به درمان هر دو طرف است، حتی در صورتی که عامل شناخته شده ای از نظر آزمایش های پزشکی در زن یا مرد پیدا نشود اما درمان های کلی و اصلاح مزاجی برای سمت مقابل انجام می شود و این امر موفقیت درمان را بیشتر می کند.

وی تأکید کرد: برای نمونه در صورتی که مردان با مشکل تعداد کم اسپرم یا اختلالات اسپرم مواجه باشند با اصلاحات تغذیه ای و دارویی می توان با طب سنتی اسپرم ها را تقویت کرد.

هاشمی بیان داشت: در خانم ها مشکلات مختلفی وجود دارد و درمان ها بسته به نوع مشکل متفاوت است، مانند مشکل تخمک گذاری و نگهداری جنین در رحم و سقط جنین و... که با طب سنتی قابل درمان هستند.

 

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha