کد خبر: دستاوردهای-نخستین-فستیوال-نوآوری‌ها
۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۰۸

ریاست جمهوری و توسط مرکز فن بازار ملی ایران برگزار شد با اقدامات و دستاوردهای متعددی رو به رو بود که از جمله آن‌ها می‌توان به تعاملات مختراعان با سرمایه‌گذاران تخصصی این حوزه اشاره کرد.


به گزارش خبرگزاري سلامت ، مرکز فن بازار ملی ایران با حمایت معاونت علمی برگزاری رویدادهای فستیوال نوآوری را با هدف توسعه و ترویج معاملات بازار دارایی فکری و ایجاد بستر مناسب برای تعامل میان سرمایه‌گذاران با صاحبان فناوری و نوآوری در دستور کار خود قرار داده است.
در همین راستا فستیوال نوآوری‌های تجهیزات پزشکی در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.


از جمله مهم‌ترین اقداماتی که در این فستیوال صورت گرفت می‌توان به تعامل با جامعه علمی، نوآوری، فناوری و کارآفرینی کشور در حوزه تجهیزات پزشکی و دریافت بیش از 100 اختراع و ده‌ها طرح مربوط به این حوزه تخصصی اشاره کرد.
پذیرش، اصالت‌سنجی، ارزیابی فنی، تهیه طرح کسب‌وکار خلاصه و آماده‌سازی اختراعات منتخب و آموزش مخترعین برای ارائه در روز فستیوال و همچنین برنامه‌ریزی و برپایی نمایشگاه جانبی برای طرح‌های منتخب و ایجاد امکان بازدید مخاطبین رأی کمک به تعاملات بیشت تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران با مخترعین از جمله دیگر این اقدامات هستند.
اقدام دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد تعامل گسترده با تولیدکنندگان، سرمایه‌گذاران و دیگر فعالان تجهیزات پزشکی است که منجر به حضور بیش از 300 مخاطب در روز فستیوال شامل نمایندگان بیش از 80 شرکت تولیدی و بیش از 10 شرکت و صندوق سرمایه‌گذاری شد.
در این رویداد بیش از 35 جلسه دوجانبه میان مخترعین با 14 شرکت تولیدی/ سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی و برگزاری شد. همچنین 30 جلسه دوجانبه دیگر برنامه‌ریزی شد که منجر به توافق اولیه چهار مخترع با سرمایه‌گذار شده است.
دیگر دستاورد این 30 جلسه تعاملات اولیه برای شش مورد از اختراعات به‌منظور ورود به مرحله مذاکرات جدی‌تر محسوب می‌شود.
در فستیوال نوآوری‌های تجهیزات پزشکی مراسم انعقاد سه قرارداد سرمایه‌گذاری در اختراعات بازار دارایی فکری به ارزش 35 میلیارد ریال انجام شد. دو مورد از این قراردادها مربوط به اختراعاتی بود که در فستیوال نوآوری‌های صنعت لوازم‌خانگی در دی‌ماه 94 ارائه‌شده بودند. یک قرارداد نیز از لیست عرضه بازار دارایی فکری برگزیده شد. انعقاد سه قرارداد دیگر در حوزه لوازم‌خانگی نیز در حال پیگیری است.
فستیوال نوآوری‌های تجهیزات پزشکی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط مرکز فن بازار ملی ایران اول شهریورماه 95 برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha