کد خبر: دولت-از-تولیدکنندگان-داخلی-حمایت-کند
۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۰۵
دولت از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی برنامه «نوروزترین نوروز»، دهمین قسمت از برنامه «نوروزترین نوروز» با میزبانی وحید رونقی و زینب پورابراهیم جمعه 6 فروردین ماه روی آنتن شبکه پنج سیما رفت.

حسین حاجعلی کارآفرین و فعال عرصه تولید در این برنامه گفت: واحد تولیدی ما در زمینه تجهیزات آبرسانی گاز و تاسیسات مشغول به فعالیت است. 160 نفر نیروی کار به صورت مستقیم و تعدادی هم غیر مستقیم با ما همکاری می‌کنند. من 28 سال قبل تولید را آغاز کردم، آن زمان کارمند جهاد سازندگی بودم و احساس کردم قابلیت‌هایی وجود دارد تا این شرکت تولیدی را راه اندازی کنم و بخشی از صنعت آبرسانی کشور را کمک کنم.

او ادامه داد: در 16 سالگی در سال 1360 ترک تحصیل کردم و کارگر یک کارگاه تراشکاری شدم اما بعد از یک سال به خدمت مقدس سربازی رفتم و در آنجا تازه فهمیدم که تفاوت یک فرد تحصیلکرده با کسی که تحصیلات زیر دیپلم دارد تا چه حد زیاد است. در دوره سربازی دوره دبیرستان را به پایان رساندم و سپس به دانشگاه رفتم و تا مقطع کارشناسی را ادامه دادم اما یک وقفه 22 ساله بین کارشناسی و کارشناسی ارشد افتاد و در سال 93 دوباره ادامه تحصیل را آغاز کردم و اکنون هم دانشجوی مقطع دکترا هستم.

حاجعلی  بیان کرد: حس کردم که کار جدید دانش بیشتری می‌خواهد و به همین دلیل بود که دوباره تصمیم به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا گرفتم.

او درباره مشکلات سال گذشته گفت: از ابتدای سال می‌دانستیم که سال سختی را در پیش خواهیم داشت اما برنامه‌ریزی انجام شد تا با کار بیشتر مجموعه به اهدافی که برای این سال در نظر گرفته بودیم برسیم که خوشبختانه با کمک همه همکارانم در این مجتمع تولیدی به این مهم دست پیدا کردیم.

این فعال عرصه تولید اظهار کرد: من خودم را جدا از کارگران کارخانه نمی‌بینم و در بیشتر اوقات لباس کار پوشیده و همراه آنها در کارخانه مشغول فعالیت هستم. این کار هم برای خودم و هم برای همکارانم در کارخانه ایجاد انگیزه می‌کند.

او ادامه داد: خیلی تلاش شده تا در این سال‌هایی که کلا وضعیت اقتصادی کشور مناسب نبوده این مجموعه را حفظ کنیم و امیدوارم که سال 1400 سال شکوفایی اقتصاد و مجتمع های تولیدی باشد و بتوانیم حاصل این سال‌ها را برداشت کنیم و سال موفقی برای تولیدکنندگان باشد.

این کارآفرین موفق بیان کرد: مجموعه ما در سال 99 نه تنها تعدیل نیرو نداشت بلکه جذب نیرو هم داشتیم و حدود 20 درصد تولید در کارخانه افزایش یافت و سعی کردیم که نگاه صادراتی هم داشته باشیم. صادرات باعث شد بخشی از نیازهای داخلی را تامین کنیم و این موضوع یک دستاورد بزرگ برای ما بود.

او ادامه داد: اغلب صنایع ما ماشین آلات فرسوده دارند و این موضوع استهلاک کار را بالا می‌برد به همین دلیل هزینه تولید و قیمت تمام شده محصول افزایش می‌یابد و عملا امکان رقابت در صادرات از ما گرفته می‌شود. امیدواریم که دولت حمایت‌هایی را به شکل خاص و در این زمینه از تولیدکنندگان داشته باشد تا ما هم بتوانیم در صادرات با دیگر کشورها رقابت کنیم.

حاجعلی در پایان گفت: همیشه فکر می‌کردم که رسانه ملی برای ورزشکاران و هنرمندان است اما امروز خوشحالم که به عنوان یک تولیدکننده در رسانه ملی و در برنامه شما حضور دارم. امیدوارم که رسانه ملی در این راه ثابت قدم بوده و به تولید و تولیدکننگان داخلی نگاه ویژه‌تری داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha