کد خبر: دکتر-همتی-بودن-در-کنار-مردم؛-سرلوحه-تما
۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۰۵

به  گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر کریم همتی در این مراسم ضمن تبریک و تهنیت فرارسیدن میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق(ع) گفت: امیدواریم پیامبر عظیم الشان اسلام بر اعمال و رفتار ما نظارت داشته باشد و با تاسی از ایشان بتوانیم خدمات شایسته تری به مردم ارائه دهیم.

وی همچنین سالروز تاسیس سازمان جوانان هلال احمر را نیز تبریک گفت و افزود: استفاده از ظرفیت جوانان، همیشه در کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار بوده و جمعیت هلال احمر و سازمان جوانان این جمعیت در تمام سالهای گذشته در کنار مردم و با مردم بودند که با مردم بودن؛ سرلوحه تمام خدمات این نهاد بشردوستانه است و امیدواریم این حرکت و خدمت، تداوم یابد.

تاکید رئیس جمهوری بر حفظ و نگهداشت جوانان

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه به ارتباط ویدئو کنفرانس رئیس جمهوری با اعضای جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: دکتر روحانی در آخرین ارتباط خود به طور ویژه بر حفظ و نگهداری جوانان داوطلب تاکید داشت و اینکه برای حفظ جوانان باید اردوگاه‌های مناسبی در سراسر کشور فعال کرده تا در کنار آموزش به جوانان، فضای شادی را برای آنها فراهم کنیم.

دکتر همتی برای حضور در اردوهای جوانان هلال احمر و بودن در کنار جوانان این جمعیت که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شود، اعلام آمادگی و تاکید کرد: یکی از ظرفیت های موجود برای جذب بیشتر اعضای جوانان، استفاده از شبکه فضای مجازی است که امروز بسیار قوی و با قدرت نفوذ بالا در جوامع فعال هستند. هلال احمر ایران در حوزه جوانان، از نیروی انسانی و توانمندی های بالایی برخوردار است که می تواند با استفاده از ظرفیت فضای مجازی این توان را به حداکثر برساند.

ضرورت بازتاب و انعکاس خدمات هلال در سطح ملی و بین‌المللی

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه بر اهمیت فعالیت حوزه روابط عمومی در هلال احمر و زیرمجموعه های این نهاد تاکید و خاطرنشان کرد: ما به دنبال بزرگنمایی نیستیم اما لازم است هر خدمتی که از سوی جمعیت هلال احمر ارائه می شود در جامعه ایران و در جوامع بین المللی از جمله در فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر، انعکاس مناسبی داشته باشد.

دکتر همتی به اجرای طرح آمران سلامت با مشارکت بیش از 13 هزار جوان هلال احمری نیز اشاره کرد و گفت: لازم است خدمات ارائه شده از سوی جوانان هلال احمر در سطح بین المللی انعکاس داشته باشد.

وی گفت: امیدواریم در اسفندماه سال جاری که قرار است گزارش خانه های هلال به رئیس جمهوری ارائه شود، برنامه های سازمان جوانان در برپایی اردوها، طراحی و اجرای طرح ها و ... این سازمان نیز به شکل مدون ارائه شود. جذب و افزایش کمی و کیفی جوانان بسیار مهم است. باید نیروهای کیفی داشته باشیم که توان برداشتن بخشی از بار خدمات و وظایف سازمان جوانان هلال احمر را داشته باشند.

دکتر همتی افزود: سال قبل تیم های ورزشی خوبی از سوی هلال احمر در مجامع ورزشی حضور داشتند که لازم است این تیم های ورزشی را در سازمان جوانان هلال احمر تقویت کنیم. این فعالیت می تواند در ترغیب جوانان به جمعیت هلال احمر موثر باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر به حضور جوانان در اجرای طرح آمران سلامت، حضور در حوادث مختلف از جمله در سیل، زلزله و .... نیز اشاره کرد و گفت: اجرای طرح آمران سلامت حتی اگر منجر به کاهش یک درصد از مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا شود، ارزشمند است.

هلال‌احمر در انتخابات پیش رو، طرفدار هیچ حزب و جناح سیاسی نخواهد بود

دکتر همتی در ادامه با بیان اینکه در ماه های آینده انتخابات ریاست جمهوری و پررنگ شدن حضور سیاسیون را پیش رو داریم، تاکید کرد: هلال احمر طرفدار هیچ حزب و گروه سیاسی نیست و اولویت و اصل اساسی برای ما، تنها حفظ نظام جمهوری اسلامی و حفظ کشورمان است و اینکه تلاش کنیم مردم کشور در حوادث و غیر آن، کمترین آسیب را ببینند بنابراین برای هلال احمر اینکه چه کسی و از چه حزب و گروهی رئیس جمهور شود مهم نیست بلکه هرکس بخواهد به مردم خدمتی ارائه دهد ما پذیرای این خدمت خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: روزنامه شهروند هلال احمر نیز نباید به نفع هیچ کاندیدایی مطلب منتشر کند. جوانان و مدیران و هرکدام از اعضای هلال احمر نیز حق سیاسی کاری ندارند.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه از جوانان هلال احمر که در تمام برنامه ها و طرح ها و حوادث در کنار جمعیت و در کنار مردم عزیز کشور هستند تقدیر و برای تمام کسانی که دلسوز مردم هستند، آرزوی سلامت و توفیق کرد.

آماده سازی 11 اردوگاه جوانان در سراسر کشور

دکتر گل‌فشان، رئیس سازمان جوانان هلال احمر نیز در این مراسم و در تشریح عملکرد سازمان از ابتدای حضور در سازمان جوانان گفت: طبق دستور رئیس جمعیت هلال‌احمر، برنامه آماده سازی اردوگاه ها در دستور کار قرار دارد و اردوگاه بندر انزلی آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۱ اردوگاه در حال آماده سازی است که با دستور دکتر همتی آغاز به کارشان کلید میخورد. همچنین شناسنامه اردوگاه‌ها آماده است که در جلسه شورای معاونین ارائه خواهد شد. در آینده نزدیک، انتخابات کنگره سراسری نمایندگان اعضا هم برگزار می شود، همچنین برنامه تجلیل از مزدوجین جوان عضو سازمان برگزار شد.

گل‌فشان در ادامه گفت: علاوه بر اجرای برنامه نذر سلامت، طرح آمران سلامت نیز به دستور دکتر همتی و با ریاست دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در سراسر کشور در حال اجرا است. همچنین برنامه تحلیف جوانان در روزهای آینده با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

وی افزود: امروز ۲۰ نفر از اعضای جوان هلال احمر در مجلس شورای اسلامی حضور دارند و پیام سالروز تاسیس سازمان جوانان را قرائت کردند. دکتر قاضی زاده هاشمی هم سالروز تاسیس سازمان جوانان را تبریک گفت.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر همچنین از مراسم میثاق با امام و رهبری با حضور حداقلی تعدادی از جوانان به نمایندگی از جوانان سراسر کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی خبر داد.

لازم به ذکر است در این مراسم معاونین سازمان جوانان به ارائه گزارش عملکرد حوزه های خود در سازمان پرداختند. در پایان این مراسم و با حضور رئیس جمعیت و رئیس سازمان جوانان هلال احمر نیز از سه بازنشسته سازمان به نمایندگی از تمام بازنشستگان سازمان جوانان هلال احمر تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha