رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بم گفت: پرداخت های ناعادلانه باعث ایجاد شکاف و کاهش انگیزه و دلسردی سایر کادر تیم درمان خصوصأ پرستاران شده است.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پرستاري محمد تقی جهانپور افزود: این روزها متاسفانه شاهد درآمدهای نجومی پزشکان و تبدیل رشته پزشکی به تجارت که هدف اصلی آن نجات انسان ها می باشد، شده ایم که این افزایش درآمد در قالب کارانه طبق طرح تحول سلامت نه تنها باعث ارتقاء عملکرد پزشکان نشده بلکه شاهد افزایش خطاهای پزشکی  و همچنین در برخی موارد اقدام به درمان های القایی جهت بیماران می باشیم.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر این پرداخت های ناعادلانه باعث ایجاد شکاف و کاهش انگیزه و دلسردی سایر کادر تیم درمان خصوصأ پرستاران، این قشر خدوم و زحمتکش که به صورت شبانه روزی و با شرایط سخت بر بالین بیماران خدمت رسانی می کنند، شده است.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بم خاطر نشان شد: طبق آمار از هر ۱۰ ایرانی یک نفر به خدمات بستری نیاز پیدا می کند که بخش مهمی از بار این مراجعات بر دوش جامعه پرستاری می باشد، لذا مسئولین وزارت بهداشت و سایر ارگان های ذیربط نباید نسبت به قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری  که در سال ۸۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است بی تفاوت باشند که بی شک اجرای این قانون به نفع مردم و کارکنان نظام سلامت است.

وی یادآور شد: عدم اجرای قانون تعرفه گذاری منجر به نارضایتی کادر پرستاری شده که به تبع آن باعث پایین آمدن کیفیت خدمات بالینی می شود لذا موارد فوق نشانگر لزوم توجه به  مطالبات این قشر زحمتکش و همچنین بازنگری در پرداخت عادلانه و متعارف کارانه ها می باشد که در نهایت شاهد ارتقای سطح سلامت ، بهداشت و درمان مردم خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha