کد خبر: رشد-۳-۶۵-درصدی-اهدای-خون-در-۵-ماهه-نخست-ا
۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۰۲

سخنگوی سازمان انتقال خون از رشد ۳.۶۵ درصدی اهدای خون در ۵ ماهه نخست امسال خبر داد و اعلام کرد: بیش از یک میلیون و 125 هزار نفر طی این مدت برای اهدای خون به پایگاه‌های مربوطه مراجعه کرده‌اند.

 

بشیر حاجی‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري سلامت در ارتباط با اهدای خون از ابتدای فروردین تا پایان مردادماه اظهارداشت:: در 5 ماهه امسال 915 هزار و 908 واحد خون اهدا شده که بیشترین آن مربوط به استان‌های  تهران، فارس و مازندران بوده است.

 

حاجی‌بیگی با بیان اینکه میزان رشد اهدای خون در 5 ماهه امسال نسبت به  مدت مشابه سال قبل 3.65 درصد بوده است، گفت: بیشترین میزان درصد رشد طی  این مدت مربوط به استان‌های قم، سمنان و البرز بود.

 

سخنگوی سازمان انتقال خون در ارتباط با بیشترین شاخص اهدای خون مستمر در کشور، گفت: رکورد این شاخص از آن مردم سمنان بوده و میزان آن 67.1 است البته میزان رشد شاخص اهدای خون مستمر در پنج ماهه امسال بیشترین رشد را  در کشور کردستان، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی داشته است.

 

حاجی‌بیگی اظهار داشت: در پنج ماهه امسال بانوان استان قم،‌ کردستان و گیلان بیشترین افزایش مراجعه جهت اهدای خون در میان زنان را داشته‌اند.

 

وی با بیان اینکه متأسفانه در کشور ما تنها 4.3 درصد بانوان خون اهدا می‌کنند،‌ گفت: در پنج ماهه امسال از یک میلیون و 125 هزار و 877 نفر مراجعه‌کننده برای اهدای خون، 915 هزار و 908 نفر موفق به اهدا شده که در میان آنها 191 هزار و 645 نفر برای بار نخست اقدام جهت اهدای خون  کرده‌اند.

 

سخنگوی سازمان انتقال خون خاطرنشان کرد: در 5 ماهه امسال یک میلیون و 578  هزار و 696 واحد خون و فرآورده‌های خونی شامل گلبول قرمز فشرده شده،  پلاسما و پلاکت در میان بیمارستان‌ها توزیع شده است.

 

حاجی‌بیگی گفت: توزیع خون و فرآورده‌های خونی در بیمارستان‌ها نسبت به  مدت مشابه سال قبل 2.84 درصد افزایش یافته است.

كدخبرنگار 41070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha