کد خبر: روایت-عاشقانه-همسر-شهید-مدافع-سلامت-دل
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۵۸
روایت عاشقانه همسر شهید مدافع سلامت / دلیل محکم همسر شهید مدافع سلامت برای زدن ماسک

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی برنامه شهر زیبا، دکتر صحابی، متخصص قلب و عروق و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی است و در بیمارستان «بوعلی» به بیماران خدمت می کند.همسرشان فروردین ۹۹ براثر کرونا به جمع شهدای سلامت پیوست.

در بخش ابتدایی صحابی درباره دلیل داشتن ماسک با توجه به اینکه فاصله اجتماعی رعایت شده بود توضیح داد:به نظر من زدن ماسک یک حق الناس است،خداوند از حق الله می گذرد اما از حق الناس نمی گذرد.من که اینجا ایستادم همسر شهید کرونا هستم‌اگر من ماسک نزنم چه کسی ماسک بزند.من سوخته کرونا هستم عده زیادی شنیدند عده اندکی دیدند اما من و خانواده ام سوختیم.

صحابی درباره آشنایی با همسرش گفت: آشنایی ما به شکل سنتی بود. خواهر ایشان معلم و همکار مادرم بود به این صورت موضوع خواستگاری مطرح شد. هنگامی که به خواستگاریم آمدند و متوجه شدم خانواده ایشان هم مانند خانواده ما فرهنگی و مذهبی هستند، بیشتر جذب منش، رفتار و اخلاق ایشان شدم.

وی افزود: آن زمان دانشجوی پزشکی دانشگاه شهید بهشتی بودم اما او را ندیده بودم و نمی شناختم. یکی از سوال هایی که از ایشان پرسیدم این بود که «شما اهل نماز هستید؟» و جواب دادند: «یک نماز قضا هم ندارم.» خیلی خوشحال شدم. شرط دومم این بود که «دوست ندارم همسرم اهل حلال و حرام باشد» و ایشان گفت: «به این مسائل پایبند هستم.»

صحابی عنوان کرد: بعد از ازدواج، همراه ایشان به یکی از روستاهای لارستان رفتیم و من هم طرحم را آنجا گذراندم. بعد از پایان دوره طرحم که حدود 14 ماه طول کشید، برگشتیم و بنده تخصص قلب و عروق قبول شدم.

صحابی درباره حال و هوای خاص زندگیشان توضیح داد: دکتر همیشه من را تشویق به درس خواندن می کرد.آن روزها وضعیت مالی معمولی داشتیم،من که رزیدنت بودم و درآمدی نداشتم و آقای دکتر نیز دکتر عمومی بودند‌‌‌حتی یادم است یک بار در سالگرد ازدواج دکتر برای من یادداشت عاشقانه نوشته بود و روی آن یک شکلات منگنه زده بود و من هنوز آن را به یادگار نگه داشتم‌.

وی عنوان کرد: زمانی که رزیدنتی قبول شدم، باردارم هم بودم و پسر اولم سال 1377 به دنیا آمد. ایشان در نگهداری فرزندمان هم خیلی کمکم می کرد.البته من در طول سال ها چند بار می خواستم بچه دار شوم اما سقط می شد تا اینکه پسر دوم ما بعد از سال 1395 به دنیا آمد.

دکتر در درمانگاه تامین اجتماعی و به عنوان پزشک عمومی مشغول به خدمت بود و  با موج اول شیوع کرونا پر قدرت حضور داشتند و تمام بیماران را معاینه می کرد.آن روزها مردم شناختی از کرونا و اعتقادی به ماسک زدن نداشتند و شرایط بسیار سخت تر بود.

وی افزود:  دو سه روز قبل از بستری شدن علائمی مانند گلو درد، ضعف و خستگی داشت و بعد از آن حالش بدتر شد و بعد از آن چهارده روز در بیمارستان بستری بود.

صحابی عنوان کرد: دو هفته ای که دکتر در بیمارستان بستری بود، تمام این مدت به ویژه قبل از آن که دربخش ICU بیمارستان «مسیح دانشوری» پذیرش شود، کنارش بودم و یک روز هم او را تنها نگذاشتم‌‌.

وی افزود: روز آخر، وقتی کنارشان رفتم، گفت «باید چیزهای مهمی به شما بگویم.» صدایش بریده بریده بود. پرسید «اینجا در اتاق آفتاب می تابد؟» گفتم: «نه عزیزم، اینجا پنجره آفتابگیر ندارد.» گفت: «هیچ ساعت از شبانه روز اینجا آفتاب نمی آید؟» گفتم: «اینجا آفتاب ندارد» و ایشان گفت: «پس درست فهمیدم.» پرسیدم: «چی فهمیدی؟» و ایشان تعریف کرد: «نور معنوی دیدم. بین الطلوعین بود که یک دفعه احساس کردم نور آفتاب چشمم را می زند. چشم باز کردم و دیدم بالای سرم، خانم حضرت زهرا (س) با چادر مشکی تشریف آوردند.» گفتم: «خواب بودی؟» گفت: «مطمئنم که خواب نبودم. حضرت چیزی نگفت. روی زمین نشست و به شدت گریه می کرد.» حالمان دگرگون بود.

روز تشییع ایشان خیلی غریبانه برگزارشد و در تشییع پیکرشان با چهار مرد و چهار زن بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha