کد خبر: ریسک-عوارض-اهدای-خون-باید-به-صفر-برسد
۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۴۹

نمایندگان و مسوولان دفاتر برنامه ریزی ، جذب و نگهداری اهدا کنندگان در سازمان انتقال خون گرد هم آمدند تا برای رسیدن به ریسک صفر اهدای خون برنامه منسجمی را پیش بگیرند.

به گزارش خبرگزاري سلامت  مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران در افتتاح این مراسم گفت: امروز با برقراری روح رفتار سازمانی به مدد پویایی سازمانی به دستاوردهای چشمگیری نائل آمده ایم وبا گذر از کمیت و هدف قراردادن کیفیت و رسیدن به اهدای خون مناسب و ذخایر خونی قابل قبول در وضعیتی قرار داریم که باید به فکر ارتقای کیفیت خدمات و محصولات باشیم.

دکتر علی اکبر پور فتح اله رسیدن به ریسک صفر در اهدای خون و دریافت آن را از اهداف مهمی دانست که با جدیت در سازمان پی گیری می شود.

وی با اشاره به اهمیت نشست دونور ویژلانس ادارات کل انتقا ل خون استانهای کشور گفت: ریسک صفر تا چند سال قبل یک آرزو به حساب می آمد ولی امروز برای ما یک برنامه دست یافتنی است که چندان از آن دور نیستیم.

مدیر عامل سازمان انتقال خون رسیدن به ریسک صفر اهدا و دریافت خون را فرایند پیچیده ای دانست که بخشی از آن یعنی ریسک صفر اهدای خون برعهده مسوولان دونور ویژلانس است.

وی افزود: ما باید تضمین کنیم که اهدا کننده خون پس از اهدا دچار هیچ آسیب هرچند مختصر مثل کبودی دست نشود و برای رسیدن به این هدف راه دشواری در پیش داریم اما ایران با قابلیتها و تجربیاتی که دارد می تواند در این زمینه پیشتاز منطقه باشد و در منطقه مدیترانه شرقی ( امرو) توانایی ارائه برنامه عملیاتی در این زمینه داریم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha