کد خبر: رییس-کمیسیون-بهداشت-ودرمان-مجلساجرای
۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۹

رییس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه یکی از وظایف کمیسیون بهداشت بررسی وضعیت بهداشت و درمانی زندان ها است، گفت: به زودی اعضای کمیسیون بهداشت بازدیدی از زندان‌ها خواهند داشت.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت علی نوبخت ، در واکنش به اظهارنظر رییس سازمان زندان‌ها مبنی بر اینکه برخی پزشکان تمایلی برای کار در زندان ها ندارند، افزود: اگرچه پزشکان قسم یاد کرده اند بدون توجه به نژاد و موقعیت اجتماعی افراد، به بیماران کمک کنند اما محیط زندان به گونه ای است که اغلب پزشکانی تمایلی به ارایه خدمت در آن محیط را ندارند لذا می طلبد که مزایایی برای حضور و خدمت رسانی آنها در زندان فراهم شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از پزشکان نیز درخواست می شود تا در مواقعی که نیاز به فعالیت آنها وجود دارد از هیچ کمکی دریغ نکنند، البته ناگفته نماند در نیروی انتظامی نیز سیستم بهداشتی و بهداری وجود دارد که بر اساس آن برخی افراد به شکل وظیفه یا خدمات اجباری باید دوره ای را بگذرانند که طبق قانون می‌توان از نیروی آنها نیز در زندان‌ها کمک گرفت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مسئولان اجرایی اختیاراتی دارند که می‌توانند از آن جهت کمک به زندان‌ها در حوزه بهداشت و درمان استفاده کنند، یادآور شد: مجلس نیز در برنامه ششم توسعه کمک خواهد کرد تا خدمات اجتماعی به شکل بهتری ارایه شود در این میان، مواردی که با حوزه تقنینی در ارتباط است را مدنظر قرار می دهیم تا ارایه خدمات اجتماعی در اولویت قرار گیرد.

 

اجرای طرح پزشک خانواده در زندان ها نیازمند کار کارشناسی است

وی درباره ضرورت اجرای طرح پزشک خانواده در زندان ها، گفت: این ها مواردی است که نیازمند کار کارشناسی است، البته می‌توان از پزشکان دیگری به جای پزشکان خانواده در زندان ها بهره برد لذا لزومی ندارد صرفا از پزشکان خانواده که برای خود تعرفه خاصی دارند در این مراکز استفاده کرد.

نوبخت تاکید کرد: می توان از ظرفیت اطبایی که خدمات قانونی خود را می گذرانند در زندان ها استفاده کرد، به گونه ای که برخی ها خدمات نظامی و انتظامی خود را می توانند در زندان ها بگذرانند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، با یادآوری اظهارنگرانی وزارت بهداشت نسبت به وضعیت بهداشت و درمان در زندان ها، تصریح کرد: یکی از وظایف کمیسیون بهداشت بررسی وضعیت بهداشت و درمانی زندان ها است که به زودی اعضای کمیسیون بازدیدی از زندان‌ها را خواهند داشت تا با کمک مقامات اجرایی سعی در بهبود وضعیت بهداشتی و درمان زندان ها کنیم.

 

تاکید بر ضرورت توجه به بهداشت روانی زندانیان

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: نباید از این نکته غافل شد که زمانی که از بهداشت سخن می گوییم نباید به ظاهر امر توجه کنیم بلکه باید متوجه بهداشت روانی نیز باشیم؛ یک انسان ابتدا باید از بهداشت روانی بالا برخوردار باشد و لذا لازم است اقداماتی در حوزه فعالیت های فرهنگی انجام دهیم زیرا برخی از این افراد جانی نبوده و به دلایل مختلف اقتصادی و اجتماعی در زندان هستند و ماباید آنها را به جامعه بازگردانیم که این هم جزو دغدغه هایی است که درصدد رفع آن خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری سلامت، رئیس سازمان زندانها با اشاره به کاهش تمایل پزشکان به کار در زندانها گفت: وزارت بهداشت باید زندانها را همچون نقاط محروم دانسته و خدمات را به داخل زندان تسری دهد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha