کد خبر: سهم-800-میلیون-دلاری-تولیدکنندگان-تجهیزا
۱ دی ۱۳۹۸، ۹:۱۵

به گزارش گروه سلامت طبنا (خبرگزاری سلامت) رضا کمپانی نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ، درباره وضعیت تولید و صادرات تجهیزات پزشکی در کشور توضیح داد: خوشبختانه در سال جاری قانون ممنوعیت واردات کالاهایی که تولید مشابه داخل دارند در حوزه تجهیزات پزشکی به صورت کامل اجرایی شده و هیأت امنای ارزی نیز حمایت‌های کافی را از شرکت‌های تولید داخل انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه یکی از نقاط قوت هیأت امنای ارزی، استمرار خرید و پرداخت به موقع مطالبات شرکت‌ها است، اظهار داشت: از آنجا که شرکت‌های تولیدکننده محصولات نیازمند سرمایه در گردش هستند، پرداخت به موقع مطالبات می‌تواند گره‌گشای مشکلات آنها باشد. طی سالهای اخیر حمایت‌های خوبی نیز از شرکت‌هایدانش‌بنیان صورت گرفت و این شرکت‌ها توانستند شتاب‌دهنده‌ها و دستگاه‌های دیالیز را طراحی و تولید کنند. همچنین قراردادهایی نیز برای خرید محصولات با آنها بسته شده است.

کمپانی گفت: تجهیزات پزشکی به دو دسته لوازم مصرفی و دستگاه‌های سرمایه‌ای تقسیم‌بندی می‌شوند و هیأت امنا در حوزه تجهیزات سرمایه‌ای قوی عمل کرده است و نیاز است در زمینه کالاهای مصرفی نیز تقویت شود.

وی با بیان اینکه در این حوزه لازم است بودجه لازم دراختیار هیأت امنا قرار گیرد، اظهار داشت: در حال حاضر 40 درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز در کشور تولید می‌شود که همین موضوع باعث صرفه‌جویی 800 میلیون دلاری شده است که اگر این حمایت‌ها از صنعت داخل صورت نمی‌گرفت، ضرر زیادی در این شرایط تحریم به کشور وارد می‌شد.

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی افزود: کیفیت محصولات تولید داخل به دلیل قوانین سختگیرانه‌ای که وجود دارد، بسیار مناسب است و تولید منوط به این موضوع است که تمام استانداردها رعایت شود تا محصول تولیدشده باکیفیت باشد و به سلامت بیمار آسیبی وارد نشود.

وی در پایان با اشاره به تحریم‌های ظالمانه کشور آمریکا توضیح داد: تحریم‌ها چالش‌هایی را برای صادرات تجهیزات پزشکی ایجاد کرده است و ما می‌توانیم با تولیدات محصولات مشترک با کشورهای خارجی یا وارد کردن تکنولوژی از این کشورها صادرات را به صورت تهاتر انجام دهیم.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha